اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش درمیان:

امور تربیتی، نهادی با مهندسی شهیدان رجایی و باهنر است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش درمیان گفت: امور تربیتی، نهادی است که با مهندسی شهیدان رجایی و باهنر تأسیس شد و تاکنون ثمرات بسیار ارزشمندی از جمله هدایت و رهبری نسل جوان داشته است.

امور تربیتی، نهادی با مهندسی شهیدان رجایی و باهنر است

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، حسین اژدری صبح امروز در نشست پرسنل امور تربیتی مدیریت آموزش و پرورش درمیان اظهار داشت: فضاسازی فرهنگی برای دفاع از ارزش‌های انقلاب در مدارس، ترویج فرهنگ انسان‌سازی برای تصدی مدیریت‌های آینده کشور، تحکیم سازه‌های معنوی خانواده‌هایی که در آینده دانش‌آموزان با آن روبه‌رو هستند، از مهمترین برنامه‌های امور تربیتی آموزش و پرورش درمیان است.

وی، مقابله با توطئه‌های فرهنگی استکبار و به طور خلاصه پرورش استعدادهای آینده‌سازان این خطه از میهن اسلامی را از دیگر اهداف امور تربیتی درمیان برشمرد و ادامه داد: بدون شک استمرار و بقای هر جامعه مستلزم آن است که مجموعه باورها، ارزش‌ها، رفتارها، دانش‌ها و مهارت‌های آن به نسل‌های جدید انتقال یابد.

مدیر آموزش و پرورش درمیان مهمترین وسیله این انتقال را آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: مدرسه مهمترین واسطه انتقال دانش و مهارت فنی است بر همین اساس امور تربیتی در مدارس کشور به وجود آمد تا فرهنگ اسلامی را گسترش دهد و دانش‌آموزان را به حرمت نهادن و عمل به ارزش‌های اسلامی ترغیب کند.

اژدری اضافه کرد: پاسداری از ارزش‌های اسلامی و دستاوردهای انقلاب، برنامه‌ریزی و ایجاد هماهنگی بین عملکرد عوامل تربیتی، توجه جدی به نقش معلمان در فعالیت‌های تربیتی و توجه به نقش دانش‌آموزان در فعالیت‌های تربیتی از جمله رسالت‌های مهم  امور تربیتی است.

مدیر آموزش و پرورش درمیان ابراز داشت: این نهاد مقدس، با گذشت سه دهه، بار دیگر در دهه پیشرفت و عدالت و در پرتو رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و پیشرفت‌های ارزشمند انقلاب اسلامی و کوشش‌های دولت خدمتگزار، فرصتی تاریخی برای نقش‌آفرینی فعال فرهنگی و تربیتی به دست آورده است.

اژدری تصریح کرد: امور تربیتی قادر است از طریق کاربست و هم‌افزایی همه ظرفیت‌های موجود در نظام تعلیم و تربیت و نهادهای فرهنگی و اجتماعی کشور و با خلاقیت و نوآوری علاوه بر حضور کارآمد و موثر در نظام برنامه درسی و تربیتی مدارس، نقش پیشتازی را در تحقق ساحت فرهنگی انقلاب اسلامی به عهده بگیرد.

انتهای پیام/ح20 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول