اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لاریجانی در نشست هیئت‌های مذهبی قم ـ 2:

مردم نمایندگان خود را برای دعوا به مجلس نمی‌فرستند

خبرگزاری فارس: کاندیدای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس نیازمند فضایی آرام برای حل مسائل ملت است زیرا مردم نمایندگان خود را برای دعوا به مجلس نمی‌فرستند.

مردم نمایندگان خود را برای دعوا به مجلس نمی‌فرستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی در نشست هیئت‌های مذهبی استان قم که سه‌شنبه شب در تکیه سید حسن این شهر برگزار شد، اظهار کرد: مقابله صحیح با دشمنان خارجی از طریق وحدت داخلی میسر می‌شود اما اقدامات فتنه‌گران و جریان انحرافی سبب اختلاف افتادن میان گروه‌های داخلی می‌شود.

وی با تاکید بر محور قرار دادن ولی فقیه در امور کشور تصریح کرد: همه نیروهای کشور باید با یکدیگر متحد شوند اما بعضی گروه‌ها و اشخاص این مسئله را به درستی درک نمی‌کنند و گمان آنها این است که با فحاشی به دیگران، مشکلات کاهش خواهند یافت.

لاریجانی با بیان اینکه ماجراجویی برخی اشخاص پس از انتخابات ریاست جمهوری مشکلات زیادی در کشور ایجاد کرد، گفت: مقام معظم رهبری با هدایت‌های صحیح خود نظام اسلامی و انقلاب را حفظ کرد ضمن اینکه مردم نیز باید به این حقیقت واقف باشند که مشاجرات صورت گرفته در شرایط کنونی تنها برای سرگرم ساختن دیگران صورت می‌گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر مسئله همگرایی سیاسی تاکید کرد و افزود: مجلس نیازمند فضایی آرام برای حل مسائل ملت است زیرا مردم نمایندگان خود را برای دعوا به مجلس نمی‌فرستند.

وی به اقدامات تخریبی روزهای اخیر از جمله توزیع شب‌نامه در سطح قم اشاره کرد و گفت: این کارها عاقلانه نیست زیرا دشمنان انتخابات ایران را زیر ذره‌بین خود قرار داده‌اند و اهمیت این دوره نسبت به گذشته بیشتر است.

لاریجانی با بیان اینکه همه ارکان اصلی نظام حتی رهبری با رأی مردم انتخاب می‌شوند گفت: دلخوری از یک مسئول یا نهاد نباید موجب تخریب این سرمایه عظیم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات مجلسی کارآمد را تشکیل می‌دهد اما جانوران سیاسی منطقه به همراه موجودات موذی غربی به دنبال فتنه‌انگیزی هستند و می‌توان گفت شرایط منطقه عادی نیست.

وی با بیان اینکه حضور پرشور مردمی در پای صندوق‌های رأی، کاهش تحریم‌ها را در پی خواهد داشت ادامه داد: در غیر این صورت گستاخی دشمنان بیشتر می‌شود.

لاریجانی بیان کرد: هیچ کس منکر وجود مشکلات از جمله در حوزه اقتصاد نیست اما اکنون حیثیت و عزت ملت ایران در میان بوده و گلایه‌های این‌چنینی نباید تاثیر خود را بر انتخابات بگذارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تلاش وزارت کشور و شورای نگهبان برای برگزاری انتخاباتی سالم در کشور گفت: کسانی که قهر کردند کارشان اشتباه بود، زیرا این امر بی‌وفایی به ملت محسوب می‌شود.

وی افزود: در شرایط کنونی همه نامزدهای انتخاباتی باید از تخریب و بداخلاقی پرهیز کنند اما مشاهده می‌شود که برخی گروه‌ها با توزیع شب‌نامه و مواردی از این دست و نیز پخش تصاویر مونتاژ شده و ساختگی، سعی در تشویش اذهان عمومی دارند.

لاریجانی با کودکانه توصیف کردن چنین اقداماتی عنوان کرد: تمام کاندیداها باید تنها دیدگاه‌های خود را مطرح کنند تا مردم شناخت بیشتری از آنها یافته و افراد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تکذیب شایعات موجود در ارتباط با خود افزود: برخی افراد توهین‌های بدی به شخص من داشته‌اند و تمام سخنان آنها کذب است.

وی خاطر نشان کرد: مردم قم با علما و مراجع همنشین بوده و هیچ کس نمی‌تواند به وسیله شلوغ بازی دیدگاه‌های آنها را تغییر دهد.

لاریجانی در ادامه به اقدامات عمرانی در قم اشاره کرد و افزود: در خصوص طرح آبرسانی به قم، مقام معظم رهبری عنایت ویژه‌ای داشته‌اند ضمن اینکه بیش از 230 میلیون یورو به این امر اختصاص یافته است اما هنوز مشکلاتی بر سر این پروژه وجود دارد که از آن جمله می‌توان به تکمیل نشدن سد موجود در این طرح اشاره کرد که امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته، مردم قم در سال آینده از آب شیرین و با کیفیت استفاده کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح حرم تا جمکران گفت: اعتبار لازم برای تملک اراضی و پیشرفت کار در این پروژه تامین شده است زیرا این مسئله پشتوانه خوبی برای قم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه قم ظرفیت محدودی برای پذیرش زائر در طول سال دارد افزود: باید امکانات رفاهی بیشتری در قم فراهم شود و اجرای پروژه‌هایی چون مترو، مونوریل و فرودگاه نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.

لاریجانی خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده استان قم از قانون منع استقرار صنایع در 120 کیلومتری تهران معاف شده است و امیدواریم این امر موجب رونق صنعت و افزایش اشتغال در این استان شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر محوریت حرم حضرت معصومه(س) در توسعه شهر قم گفت: احیای بافت فرسوده و نوسازی اطراف حرم مطهر موجب توسعه عمرانی هسته مرکزی شهر قم می‌شود.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول