اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امیرآبادی:

رسیدگی به مناطق محروم دغدغه نماینده قم باشد

خبرگزاری فارس: کاندیدای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به مناطق محروم قم و جذب سرمایه‌گذاران در مدیریت شهری باید از دغدغه‌های یک نماینده مجلس که از حوزه قم انتخاب شده است، باشد.

رسیدگی به مناطق محروم دغدغه نماینده قم باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم احمد امیرآبادی فراهانی سه‌شنبه شب در نشست انتخاباتی نامزدهای انتخابات مجلس نهم که از سوی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم در تالار مفید این دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: برخی عقب‌ماندگی‌های شهر قم برای هر کس که در این شهر زندگی می‌کند، موجب ناراحتی است و باید نسبت به خدمت بیشتر به مردم شریف قم کوشا بود.

وی ادامه داد: نماینده شهر قم می‌تواند برای رفع مشکلات استان اقدامات بسیاری انجام دهد که استفاده از ظرفیت کمیسیون‌های مجلس یکی از این اقدامات است.

امیرآبادی با اشاره به اینکه شهر قم نسبت به کلانشهر بودن از امکانات برخوردار نشده است، افزود: نماینده مردم قم باید بداند در شهری خدمت خواهد کرد که یکی از کلانشهرهای کشور است و باید بتواند بر طبق آن، مشکلات مردم و استان را شناسایی و در رفع آنها کوشا باشد.

وی عنوان کرد: رسیدگی به مناطق محروم قم و جذب سرمایه‌گذاران در مدیریت شهری باید از دغدغه‌های یک نماینده مجلس که از حوزه قم انتخاب شده است، باشد.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به دلیل کاندیدا شدن در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در طول چهار سال در شورای اسلامی شهر قم با مشکلات مختلف این شهر دست به گریبان بودم و خلأ قانونی در حل کردن بسیاری از این مشکلات را حس کردم.

وی افزود: برخی قوانین که دارای ارتباط مستقیم با وضعیت معیشتی مردم است، دارای نقایصی بوده که تا این نقایص برطرف نشود، مشکلات رفاهی و اجتماعی در شهر قم قابل برطرف کردن نیست.

امیرآبادی اضافه کرد: برخی قوانین در حوزه عمرانی و شهری متاسفانه تبعیض‌آمیز است که اصلاح قوانین در موارد متفاوت می‌تواند به رفاه بیشتر مردم کمک کند.

وی با اشاره به موضوع جریان انحرافی گفت: این جریان یک غده چرکین است که باید از دامن دولت دهم پاک شود.

عضو سابق شورای شهر قم ابراز داشت: برخی افراد در جریان انحرافی دارای تفکرات خطرناکی هستند اما به این بهانه نباید دولت را تخریب کرده و در خدمت‌رسانی دولت به مردم ایجاد اختلال کرد.

وی ادامه داد: حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی باید مهم‌ترین هدف افراد برای وارد شدن به عرصه رقابت انتخاباتی باشد، چرا که این حضور یکپارچه نظام را در برابر دشمنانش بیمه خواهد کرد.

امیرآبادی اذعان داشت: ارتباط داشتن با مشکلات مردم به طور مستقیم و مواجهه روبه‌رو با قوانین و نواقص آن، یکی از راه‌هایی است که می‌تواند برای ایجاد تخصص و آمادگی در یک نماینده مجلس کمک کند.

وی با اشاره به وظایف نمایندگان در حوزه‌های متفاوت تصمیم‌گیری گفت: تدوین لایحه بودجه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که با همکاری مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد و با مسائل مهمی مانند توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ارتباط مستقیم دارد.

کاندیدای نمایندگی مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مراحلی که تا به حال برای رساندن آب سرشاخه‌های دز به قم انجام شده است افزود: در اتفاقاتی که در یک شهر می‌افتد، همه شریک هستند و اینکه یک نفر بخواهد این اتفاقات را به اسم خودش تمام کند، بی‌انصافی است.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر نزدیک به 70 درصد مناطق شهر قم محروم هستند و در حداقل امکانات به سر می‌برند و توقع ما تا امروز اینطور بوده که همانطور که مردم این مناطق محروم تاکنون از نظام پشتیبانی کرده‌اند، مسئولین نیز برای رفاه این مردم تلاش کنند.

امیرآبادی با اشاره به کمبود امکانات فرهنگی و تفریحی در مناطق محروم شهر قم اضافه کرد: مقام معظم رهبری در جریان سفر خود به قم تاکید کردند که به نیروگاه و شاه‌ابراهیم باید به صورت جدی و سریع رسیدگی شود، اما در عمل این اتفاق هنوز نیفتاده است.

وی با اشاره به اینکه نماینده مجلس باید خود را تنها به مردم وامدار بداند گفت: وظیفه نماینده نظارت بر اجرای قانون و عملکرد دولت است و هر جایی که نماینده متوجه شود دولت، وزرا و مدیران اجرایی قانون را اجرا نمی‌کنند و یا به بیت‌المال دست‌اندازی می‌کنند، باید بایستد و اعتراض کند.

عضو سابق شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: قانون انتخابات در کشور باید به نفع کسانی که به مراکز ثروت و قدرت متصل نیستند تغییر کند، چرا که اگر وضع کنونی ادامه پیدا کند، در آینده هیچ مستضعفی فرصت ورود به مجلس را پیدا نخواهد کرد.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول