اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توکلی عنوان کرد

30 نماینده مجلس هشتم از جایگاه خود سوءاستفاده کرده بودند / کار شورای نگهبان درست و به جا بود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه شورای نگهبان حدود 30 نماینده سابق را رد صلاحیت کرد امری درست و به جا بود چرا که این نمایندگان بعضا از جایگاه خود سوءاستفاده کردند.

30 نماینده مجلس هشتم از جایگاه خود سوءاستفاده کرده بودند / کار شورای نگهبان درست و به جا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد توکلی در نشستی با عنوان گردهمایی طرفداران علی دیرباز کاندیدای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نباید از سیاستمداران جلوی خودشان تعریف کرد، اظهار داشت: تعریف از سیاستمداران سبب خارج شدن آنها از مسیر درست می‌شود.

وی خطاب به حاضران، افزود: خیلی از شماها به قدرت نرسیده‌اید تا بدانید که قدرت چه مزه‌ای دارد و از همین روست که می‌گویم سیاستمداران احتمال خروجشان از راه راست زیاد است.

نماینده مردم تهران در مجلس هشتم با بیان اینکه مدار زندگی بر قانون استوار است، افزود: اگر شریعت حاکم نشود رستگاری نیز دست نیافتنی می‌شود.

توکلی با بیان اینکه دولت احمدی‌نژاد در قانون 16 ماده‌ای هدفمندی یارانه‌ها، 17 مورد نقض قانون کرده است، بیان داشت: دولت در این طرح نه تنها تمام پول حاصل را صرف پرداخت نقدی کرد بلکه به سراغ صندوق ذخیره ارزی رفته و با تبدیل اعتبارات آن به ریال برای پرداخت نقدی زمینه تورم هر چه بیشتر را به دست خودش فراهم آورده است.

وی ادامه داد: بارها به دولت گفته‌ایم اگر در این کار مهم عجله کنی مجبور به عقب‌گرد از این طرح می‌شویم.

به گفته توکلی دولت به دلیل قانون‌شکنی پیرامون طرح هدفمندسازی یارانه‌ها مشکلات زیادی را متوجه کشور کرده است.

وی اضافه کرد: یکی از بهترین حمایت‌ها از دولت این است که نمایندگان از‌ آن حمایت عاقلانه و منطقی داشته باشند.

توکلی افزود: مگر می‌شود که رئیس قوه مجریه بگوید قانون را قبول ندارم نباید فراموش کرد زمانی نیز بنی‌صدر این حرف را زد که امام در واکنش به او گفت قانون تو را قبول ندارد.

وی با بیان اینکه دولت احمدی‌نژاد قهرمان قانون‌شکنی است، گفت: نمایندگان پس از حضور در مجلس نماینده تمام ملت ایران هستند و بنابراین بر این امر مهم، باید تصمیمات فراگیر و ملی اخذ کنند چرا که معتقدیم اگر تصمیمات منطقه‌ای باشد کشور به توسعه لازم دست نمی‌یابد.

توکلی با بیان اینکه بی‌اعتنایی به قانون بخش اعظمی از مشکلات را در کشور رقم زده است، اظهار داشت: وقتی دولت حساب شده عمل نمی‌کند، سرانجام آن پروژه‌هایی همانند پل خلیج فارس است که کلنگ آن را زدند اما خبری از ساخت آن نیست.

وی همچنین با بیان اینکه باید با قانون‌شکنی مبارزه کرد، گفت: اگر مردم از نماینده خود انتظار قانون شکنی داشته باشند ممکن است نماینده نیز در ابعاد ملی و کلان به قانون‌شکنی روی آورد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی که فساد سیستماتیک می‌شود حتی کسانی که باید با فساد مبارزه کنند نیز خود مسئله‌دار می‌شوند.

وی بیان داشت: در قضیه افزایش نرخ ارز طی روزهای گذشته به وزیر اقتصاد گفتم که شما جیب‌های کوچک را خالی کردید تا چندین جیب بزرگ را پر کنید هر چند اراده‌تان بر این امر نبود اما نتیجه امر این شده است.

توکلی افزود: پیرامون اختلاس سه هزار میلیاردی بارها از آقایان خواستم استعفا بدهند و معتقدم که اگر به عنوان مثال به استیضاح وزیر اقتصاد رای داده می‌شد هیچ گاه مسئله ارز در کشور پیش نمی‌آمد.

وی ادامه داد: اینکه شورای نگهبان حدود 30 نماینده سابق را رد صلاحیت کرد امری درست و به جا بود چرا که این نمایندگان بعضا از جایگاه خود سوءاستفاده کردند.

وی تصریح کرد: مردم دقت داشته باشند که اگر نماینده‌‌شان بعد از مدتی سر و وضعش، خانه‌اش و ماشینش آنچنانی شد مطمئن باشند که این تغییرات از پول و  حقوق ناچیز نمایندگی نیست.

به گفته توکلی، نماینده اگر دست پاک باشد و به دنبال رانت نرود می‌تواند انتقاد و امور را اصلاح کند.

نماینده مردم تهران بیان داشت: قوه مجریه نیز نباید زیر بار درخواست‌های غیرمنطقی نمایندگان به ویژه در امور عزل و نصب‌ها برود.

وی اضافه کرد: مردم باید نماینده به مجلس بفرستند نه کارپرداز.

توکلی همچنین با بیان اینکه تاثیر منفی مماشات با دزدان گردن کلفت، ظهور قانوشکنی در سطح جامعه است، یادآور شد: بارها به احمدی‌نژاد گفته‌ام که هیچ دولتی نمی‌تواند در عرض چهار سال 7.5 میلیون نامه را اجابت کند اما یک دولت می‌تواند هفت کار عاقلانه انجام دهد که شش میلیون نامه و درخواست از تعداد یاد شده کم شود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول