اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سلماس:

روحانیان زمینه انتخاب افراد اصلح را فراهم آوردند

خبرگزاری فارس: فرماندار سلماس گفت: روحانیان با تبیین و تشریح صحیح مسائل، زمینه انتخاب افراد اصلح را برای مردم فراهم آورند.

روحانیان زمینه انتخاب افراد اصلح را فراهم آوردند

به گزارش خبرگزاری فارس از سلماس، مرتضی نظری شامگاه سه‌شنبه در همایش نقش روحانیان و طلاب در انتخابات اظهار داشت: روحانیان و طلاب نقش مهمی در جلب مشارکت گسترده مردم در انتخابات بر عهده دارند.

وی افزود: نباید از توطئه‌های دشمنان در راستای تبلیغ به کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات و تخریب افکار عمومی غافل شد و باید با برنامه‌ریزی صحیح و اجرای مر قانون انتخابات پرشور برگزار تا برگ‌زرین دیگری در تاریخ انقلاب ثبت شود.

این مسئول اضافه کرد: ارتقای امنیت در سایه حضور مردم در تمام صحنه‌های اجتماعی و سیاسی که منجر به حفظ منافع ملی می‌شود به دست می‌آید و مسئولان نیز توان مقابله و پشتیبانی بیشتری را در برابر هجمه‌های دشمنان خواهند داشت.

فرماندار سلماس ادامه داد: دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم خود خواستار جدایی میان مسئولان، مردم و روحانیت و اقشار مختلف و همچنین ایجاد اختلاف میان مذاهب و اقوام مختلف در کشور هستند.

این مسئول با اشاره به واکنش‌ها و آرایش‌های سیاسی آمریکا در روزهای اخیر، این تغییرات ناگهانی را برخاسته از اقتدار و پشتیبانی ملت از نظام عنوان کرد و گفت: مردم به دلیل فهم بالا از موقعیت خود قادر به شناسایی و درک موقعیت‌های حساس هستند و با شرکت در انتخابات به دشمنان پاسخ کوبنده‌ای خواهیم داد.

به گفته وی در بحث انتخابات همه آحاد ملت مسئول هستند و باید با مشارکت در این عرصه حساس کمک‌کار نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.

نظری به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: با حضور در انتخابات باید یک بار دیگر به دنیا و استکبار جهانی بفهمانیم که در صحنه حضور داشته و انقلاب را دوست داریم و با حضور خود مشت محکمی بر دهان استکبار بزنیم.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب به ‌طور متوسط هر سال یک انتخابات در ایران اسلامی برگزار شده است، افزود: در همه انتخاباتی که تاکنون برگزار شده، شیطنت و دسیسه دشمنان نظام وجود داشته است اما مردم بصیر و آگاه میهن اسلامی با حضور پررنگ و گسترده خود در پای صندوق‌های اخذ رأی، جواب دندان‌شکنی به یاوه‌گویان و توطئه‌گران داده‌اند.

این مسئول با اشاره به نقش و جایگاه روحانیان در جامعه گفت: روحانیت علاوه بر نقش بسیار ارزنده خود به عنوان مفسر و مبلغ دین در اعصار مختلف نقش بسزایی در تظلم‌خواهی مردم داشته است و مرجع قابل اعتمادی برای بسیاری از اقشار جامعه به شمار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: در مقوله انتخابات و شکل‌گیری و هدایت افکار عمومی جامعه قشرهای نخبه جامعه همچون روحانیت نقش تعیین‌کننده دارند اما روحانیت به دلیل نقش مذهبی و رسالت خطیر دین و مذهب در  رسیدن به جامعه آرمانی و نقش بازدارنده دین در اشاعه منکر و تبیین ادای حق‌الناس و عواقب مسئولیت ادای گواهی خلاف و غیرواقعی علاوه بر مسئولیت‌های اجتماعی موضوع فوق رسالت ویژه‌ای را بر عهده دارند.

انتهای پیام/آ10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول