اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار یزد:

شهید "قهاری سعید" همیشه در جستجوی شهادت بود

خبرگزاری فارس: استاندار یزد در مراسم پنجمین سالگرد شهادت سعید قهاری سعید گفت: این شهید والامقام انسان عاشقی بود که همواره آماده و در جستجوی شهادت بود.

شهید "قهاری سعید" همیشه در جستجوی شهادت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا فلاح‌زاده عصر امروز در مراسم پنجمین سالگرد شهادت سردار شهید سعید قهاری سعید اظهار داشت: ایمان به خدا، ائمه اطهار(ع) و ولایت‌فقیه، عمل صالح، ارتباط با قرآن، مسجد و عالم، توسل به ائمه، تواضع و فروتنی و داشتن روحیه شهادت و جانبازی از خصوصیات مهم سردار شهید "قهاری سعید" بود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید قهاری سعید، افزود: شهیدان بهترین مرگ را انتخاب کردند و به همین خاطر آنان از درب خاص اولیاءالله وارد بهشت می‌شوند.

فلاح‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در زندگی نبی‌مکرم اسلام (ص) چهار اصل اساسی مورد توجه ویژه قرار داشت که این اصول شامل خلق نیکو، گذشت از مال دنیا، جهاد و مجاهدت در راه خدا و تبلیغ احکام دین خدا بود.

وی خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی و زندگی امام راحل (ره) و شهدا نیز این چهار اصل رقم خورده است.

استاندار یزد ادامه داد: وظیفه ما علاوه بر زیارت قبور مطهر شهدا، شناخت هدف و پیروی از راه شهیدان والا‌مقام است.

وی همچنین با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تنها حکومت شیعه در جهان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: وظیفه همه ماست که در حفظ و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی کوشا باشیم.

فلاح‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مهم‌ترین رویداد سیاسی کشور در 12 اسفند بر حضور و مشارکت گسترده و حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد.

وی با اشاره به تاثیر حضور مردم در عرصه‌های مختلف از جمله راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات عنوان کرد: این حضور ویژه قشر خاصی نیست و همگان باید با انتخاب اصلح در شکل‌گیری مجلسی موثر و مقتدر، انجام وظیفه کنند.

فلاح‌زاده با تاکید بر اینکه همان‌طور که شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی است، انتخاب اصلح نیز یک وظیفه ملی و شرعی است، بیان کرد: مردم با کسب آگاهی از اقشار مطلع و تحقیق در گذشته و سوابق کاندیداها، انتخابی اصلح داشته باشند.

این مراسم با حضور امام جمعه یزد، فرمانده سپاه الغدیر استان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر و جمعی از روحانیون و مسئولان شهر یزد برگزار شد.

به گزارش فارس، سردار سرتیپ پاسدار شهید سعید قهاری سعید در سال 1331 در روستای چنار علیا توابع اسدآباد استان همدان در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود.

وی پس از انقلاب در سال 1358 جزو نخستین پاسدارانی بود که به سپاه ملحق شد و فرماندهی بسیج همدان را بر‌عهده گرفت و پس از آن جانشین سپاه همدان شد.

شهید قهاری سعید در مناطق مختلفی از کشور و در سپاه به خدمت خالصانه پرداخت و از بنیانگذاران کنگره شهدای دارالعباده یزد بود.

وی در تاریخ آبان‌ماه 85 به فرماندهی لشگر 03 نیروی مخصوص حمزه سید الشهدا منصوب شد و پس از چهار ماه خدمت طی درگیری با ضد انقلابیون کوردل در ارتفاعات شمال‌غرب به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول