اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از گلستان تا بهارستان - 153

ضعف و قوت مجلس ناشی از انتخاب مردم است

خبرگزاری فارس: کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان حوزه انتخابیه گرگان و آق‎قلا گفت: مجلس خود به خود قوی یا ضعیف نمی‎شود بلکه ضعف و قوت مجلس ناشی از انتخاب مردم است.

ضعف و قوت مجلس ناشی از انتخاب مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گرگان اظهار داشت: نتیجه انتخاب درست و آگاهانه مردم در انتخابات سبب خواهد شد تا مجلسی مقتدر، کارآمد، توانمند، نترس و دلسوز رقم بخورد.

وی در خصوص اهمیت این دوره از انتخابات تصریح کرد: به لحاظ اوضاعی که در جهان به ویژه جهان اسلام به وجود آمده و این انتخابات اولین انتخاباتی است که بعد از بیداری اسلامی برگزار می‎کنیم و نگاه دنیا امروز به تحولات داخلی کشور ما معطوف شده نتیجه آن می‎تواند در معادلات جهانی اثرگذار است.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دشمنان این مرز و بوم نیز حساسیت فوق‎العاده‎ای در تحولات داخلی ایران دارند و برای انتخابات آتی ایران برنامه‎ریزی‎های گسترده‎ای کردند تا این انتخابات را به نوعی تحریم کنند، مردم را نسبت به نظام دلسرد کرده تا حضور آنها پای صندوق‎های رای کمرنگ شود به همین خاطر تکلیف همه ما این است تا برای حضور مردم در انتخابات تبلیغ کنیم تا حضور مردم گسترده باشد.

 

*مشکل بیکاری و تقویت اشتغال با جدیت پیگیری خواهد شد

طاهری در خصوص برنامه‎های خود در صورت انتخاب مردم و ورودش به مجلس نهم اذعان داشت: اولویت ما در مجلس نهم مشکلات اساسی کشور است و بر این اساس در کشور و در استان حل مشکل بیکاری و تقویت اشتغال از موضوعاتی است که با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: استان گلستان به عنوان یک قطب کشاورزی تلقی می‎شود و اگر این بخش در استان ما بتواند به جایگاه شایسته برسد هم به وضع معیشتی مردم و نیز به حل مشکل بیکاری کمک خواهد کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حل مشکلات صنعت استان نیز از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا تنها راهی که می‎تواند در ایجاد اشتغال موثر باشد تقویت بخش صنعت و رفع موانع پیش روی آن است.

طاهری یادآور شد: حمایت از تعاونی‎ها نیز جزو برنامه‎های نظام است تا عموم مردم بتوانند در فعالیت‎های اقتصادی و سرمایه‎گذاری‎ها حضور پیدا کنند که این فعالیت در مجلس هشتم نیز وجود داشته است.

 

*سرانه فرهنگی برای هر ایرانی برنامه‎ای است که باید پیگیری شود

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون ویژه اصل 44 که از کمیسیون‎های فعال مجلس است قطعا می‎تواند برای رفع مشکلات کشور در تقویت بخش تعاون و در کنار آن صنعت و کشاورزی، مشکل بخش بیکاری و اشتغال را نیز مرتفع کند.

طاهری در خصوص مسائل فرهنگی نیز ابراز داشت: کار تخصصی‎ام در مجلس حضور در کمیسیون فرهنگی بود و یکی از ضعف‎هایی که در این کمیسیون برای آن تلاش شد و در بودجه سال 1390 پیش‎بینی کردیم همین مسئله بود ولی در صحن علنی مجلس رای نیاورد به دلیل اینکه نگاه اکثریت نمایندگان نگاه فرهنگی نبود.

وی داشتن سرانه فرهنگی برای هر ایرانی را مهمترین برنامه کمیسیون فرهنگی عنوان کرد و گفت: ما در کشور سرانه ورزشی و بهداشتی داریم اما متاسفانه سرانه فرهنگی در کشور تعیین نشده است در حالیکه ماهیت انقلاب اسلامی، فرهنگی بوده و اکنون نیز دشمنان به این نتیجه رسیده‎اند که اگر بخواهند با ایران به مقابله برخیزند یکی از بهترین راهها هجمه فرهنگی است لذا امیدواریم در نگاه دست اندرکاران نظام در آینده مجلس این نگاه عمیق به مقوله فرهنگ توجه شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول