اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فوق تخصص بیماری عفونی کودکان:

برنامه‌ کنترل بیماری‌های بیمارستانی هنوز تصویب نشده است

خبرگزاری فارس: فوق تخصص بیماری عفونی کودکان با اظهار اینکه در مرکز مطالعه بیماری‌ها، برنامه‌ای برای کنترل بیماری‌های بیمارستانی تدوین شد، تصریح کرد: این برنامه به شورای سیاست‌گذاری ارائه شد که البته هنوز تصویب نشده است.

برنامه‌ کنترل بیماری‌های بیمارستانی هنوز تصویب نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسین معصومی اصل بعد از ظهر امروز در نخستین کنگره ملی تجویز منطقی آنتی‌بیوتیک‌ها در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها در جهان نگران‌کننده است.

این فوق تخصص عفونی با اظهار نگرانی از روند رو به رشد این دارو در کشور گفت: مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها باید به صورت منطقی توسط پزشکان تجویز شود.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است و با ارایه  دستورالعمل‌هایی باید از عفونت‌ها جلوگیری کرد، بیان داشت: تجویز بی‌رویه آنتی بیوتیک‌ها اثرات دارویی خود را بر روی بیمار از دست می‌دهد.

معصومی خاطرنشان کرد: مقاومت در برابر آنتی بیوتیک‌ها رو به گسترش است که در این راستا وزرات بهداشت باید تدابیری را اتخاذ کند.

وی با اظهار اینکه در مرکز مطالعه بیماری‌ها، برنامه‌ای برای کنترل بیماری‌های بیمارستانی تدوین شد، تصریح کرد: این برنامه پس از تدوین به شورای سیاست‌گذاری ارائه شد که البته هنوز تصویب نشده است.

استادیار مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از بیماری‌های عفونی باید مقاومت‌های دارویی به خوبی تشخیص داده شود، اذعان کرد: تقویت، تجهیز و استانداردسازی آزمایشگاه و تشخیصی بیمارستان‌ها باید به صورت یکسان در کشور اعمال شود.

وی ادامه داد: استخدام و تکمیل لیست‌های سازمانی موجود در آزمایشگاه بیمارستان، استفاده از نیروهای کارشناس و متخصص، تجهیز آزمایشگاه بیمارستان‌ها، نظارت و اعتبار بخشی آزمایشگاه بیمارستان و آموزش و بازآموزی مدون پزشکان به عنوان راهکارهایی برای جلوگیری از بیماری‌های عفونی موثر است.

معصومی با بیان اینکه نظام مراقبت برای بیماری‌های ضد میکروبی باید تشکیل شود، گفت: کمیته کنترل عفونت دارو و درمان باید در سطح بیمارستان‌ها تشکیل شود.

وی افزود: این کمیته باید در بیمارستان‌ها به ریاست دانشگاه تشکیل شود.

معصومی پیشنهاد کرد: برای تجویز داروهای ضد میکروبی بهتر است سطح‌بندی برای پزشکان صورت گیرد.

وی ادامه داد: این رده‌بندی باید به تفکیک، پزشکان عمومی، متخصص، متخصصان عفونی و غربالگیری، انجمن فوق تخصص عفونی کودکان، سازمان غذا و دارو و معاونت درمان انجام شود.

وی تصریح کرد: ممنوعیت فروش بدون نسخه آنتی بیوتیک‌ها باید در داروخانه‌ها اعمال شود.

فوق تخصص عفونی کودکان با اظهار اینکه پیشنهاد می‌شود تهیه نرم‌افزار ثبت آمار مصرف داروهای ضد میکروبی و همچین تشکیل کمیته صدور مجوز واردات داروهای ضد میکربی و صدور مجوز تولید داروهای ضد میکربی در دستور کار قرار گیرد، گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های عفونی، برنامه‌های آموزشی و بازآموزی برای پزشکان، پرستاران، ماماها و داروسازان اعمال شود.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول