اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع آب چالدران خبر داد

آغاز عملیات اجرایی سد عباس‌کندی چالدران

خبرگزاری فارس: رئیس منابع آب چالدران گفت: عملیات اجرایی سد عباس‌کندی چالدران سال آینده آغاز می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی سد عباس‌کندی چالدران

هاشم نجف‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: کار مطالعاتی سد کوتاه خاکی عباس‌کندی و یخلقان چالدران به اتمام رسیده است و با تامین اعتبار عملیات اجرایی آن سال آینده آغاز می‌شود.

وی افزود: با اجرای این سدها اراضی کشاورزی این منطقه مشکل آبیاری نداشته و کشاورزی رونق گرفته و رشد می‌یابد و مشکل کم‌آبی روستاهای منطقه نیز حل می‌شود.

نجف‌زاده در ادامه از آغاز عملیات اجرایی دیوار ساحلی چالدران خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این دیوار ساحلی در رودخانه قره‌سو در چالدران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه در سفر اخیر معاون استاندار به چالدران کلنگ‌زنی شده است، ادامه داد: از اول اسفند عملیات اجرایی این دیوار ساحلی آغاز شده و بر اساس مدت قرار داد پروژه که 9 ماه است تا پایان شهریور سال 91 به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول با اشاره به فرسایش‌های به وجود آمده در دو طرف رودخانه قره‌سو بیان کرد: دیوار ساحلی رودخانه قره‌سو در راستای ساماندهی وضعیت رودخانه و جلوگیری از فرسایش و انحراف آن احداث می‌شود.

نجف‌زاده با اشاره به میزان اعتبار اختصاص یافته برای احداث این پروژه گفت: تاکنون 3 میلیارد و 602 میلیون ریال برای احداث این پروژه در نظر گرفته شده و تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ساخت سد بابا احمد در چالدران را مورد اشاره قرار داد و  اضافه کرد: در حال حاضر این سد در حال اجراست و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال 91 به اتمام می‌رسد.

رئیس منابع آب چالدران خاطرنشان کرد: امسال لایروبی 36 هزار متر مکعب رسوبات در مسیل‌ها و رودخانه‌های سطح شهرستان با همکاری شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان چالدران انجام شده است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول