اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری

سد خاکی چشمه زنه هفشجان بهره‌برداری شد

خبرگزاری فارس: در ششمین روز از ایام الله دهه فجر سد خاکی چشمه زنه هفشجان از توابع شهرستان شهرکرد به بهره‌برداری رسید.

سد خاکی چشمه زنه هفشجان بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، استاندار چهارمحال و بختیاری بعدازظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از این سد خاکی، اظهار داشت: این سد از نوع خاکی با هسته رسی است.

علی اصغر عنابستانی افزود: حجم مخزن آب‌گیری سد چشمه زنه هفشجان یک میلیون و 300 هزار متر مکعب، حجم آب تنظیمی3 میلیون و 500 هزار مترمکعب و دبی آن طراحی سیلاب 2.1 متر مکعب بر ثانیه است.

عنابستانی افزود: طول تاج این سد 410 متر، عرض تاج سد هشت متر، ارتفاع از روی پی در عمیق‌ترین ناحیه 42 متر و ارتفاع از روی بستر رودخانه در عمیق‌ترین ناحیه 29 متر است.

استاندار چهارمحال و بختیاری هدف از اجرای این پروژه را تأمین بخشی از آب کشاورزی دشت هفشجان و انتقال آب به شبکه آبیاری دانست و تصریح کرد: حجم جریان سطحی در محل سد سالانه 0.332 میلیون متر مکعب است.

عنابستانی گفت: آب‎دهی دراز مدت سالانه چشمه زنه یک میلیون و 224 هزار متر مکعب و میانگین بیشترین آب دهی ماهانه در اردیبهشت ماه با 0.183 میلیون متر مکعب است.

وی در ادامه پیشرفت‌های کشور و به ویژه استان چهارمحال و بختیاری را در تمام عرصه‌ها از جمله صنعت ممتاز و خاص برشمرد و افزود: اوج شکوفایی برنامه‌ها و دستاوردهای استان را در پس از انقلاب شاهد هستیم.

عنابستانی به دستاوردهای بی‌شمار انقلاب اسلامی در حیات 33 ساله خود اشاره کرد و گفت: روند رشد و پیشرفت و توسعه در این استان در مقایسه با گذشته به ویژه خدمات عدالت‌محور دولت نهم و دهم به خوبی گواهی بر یک جهش در این استان به ویژه در حوزه علم، دانش و آگاهی است.

عنابستانی اظهار داشت: کسب جایگاه دهم کشور در برخورداری از تکنولوژی‌های فناوری و فضایی، کسب عنوان نخستین کشور صاحب راکتور هسته‌ای، کسب عنوان سریع‌ترین کشور در رشد علمی در سال 2010 و پیشرفت 10 برابری ایران در مقایسه با متوسط جهانی در رشته‌های علمی، از مهم‌ترین عناوین و افتخارات جمهوری اسلامی و جوانان این مرز و بوم است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول