اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از استان خراسان رضوی

برنامه رادیویی همکلاسی سلام رتبه نخست کشور را کسب کرد

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برنامه رادیویی همکلاسی سلام از استان خراسان رضوی، رتبه نخست جشنواره رادیویی کشور را کسب کرد.

برنامه رادیویی همکلاسی سلام رتبه نخست کشور را کسب کرد

محمد ابراهیم محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد به مناسبت هفته امور تربیتی اظهار داشت: تعداد نمایندگی‌های موسسه انتشاراتی ضریح آفتاب در استان خراسان رضوی از 3 به 16 نمایندگی افزایش پیدا کرده و انتشارات کتاب در حوزه تربیتی از چاپ هفته‌ای 6 کتاب به تیراژ در یازده ماه گذشته به یک میلیون شمارگان رسیده است.

محمدی افزود: در آموزش و پرورش استان، نیز 104 هیئت مذهبی دانش‌آموزی با یکصد هزار عضو در کانون‌های فرهنگی تربیتی فعالیت می‌کنند.

وی گفت: پانصد و60 هزار دانش‌آموز در قالب 4 هزار برنامه در 85 کانون دانش‌آموزی استان دوره‌های مهارتی و بصیرتی را می‌گذرانند و 42 هزار دانش‌آموز پسر و دختر تاکنون به اردو‌های راهیان‌نور از استان خراسان رضوی اعزام شدند.

محمدی با بیان اینکه 40 هزار دانش‌آموز دختر پایه سوم متوسطه استان در قالب طرح خانواده پایدار و آموزش مهارت‌های پیش از ازدواج شرکت داشتند، گفت: 60 هزار دانش‌آموز راهنمایی و متوسطه تحت پوشش طرح ملی مروج سلامت و والدین هوشیار قرار دارند.

معاون پرورشی استان افزود: 3 هزار و 600 مربی پژوهنده در طرح سه ساله مربی پژوهنده مقاله علمی ارائه کرده و مربیان تربیتی نیز در قالب 362 برنامه و 120 هزار و 463 ساعت دوره‌های مهارت آموزی و بصیرت‌افزایی را گذراندند.

محمدی اظهار داشت: بیش از 2 هزار و 700 نفر از مربیان منتخب پرورشی در دوره‌های تخصصی گفتمان تربیت شرکت کرده و بیش از 5 هزار نفر از همکاران فرهنگی و دو هزار و 200 نفر از روحانیون امر اقامه نماز جماعت مدارس استان را بر عهده دارند.

معاون پرورشی استان گفت: بیش از 190 هزار دانش‌آموزان استان تاکنون در طرح ملی حفظ قرآن با عنوان طرح نور ثبت‌نام کردند که این نشان از علاقمندی و آگاهی دانش‌آموزان این استان به قرآن کریم است و بیش از110 هزار متر مربع فرش محرابی به نمازخانه‌های مدارس اهدا شده است.

محمدی اظهار داشت: بیش از 461 هزار و673 دانش‌آموز در قالب اردوهای دانش‌آموزی ملی، بین‌المللی و استانی در اردوگاه‌های دانش‌آموزی استانی از سایر نقاط کشور تا بحال پذیرش شده‌اند.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی با بیان اینکه بیش از 100 هزار دانش‌آموز در هزار و 54 مدرسه قرآنی سراسر استان، زیر نظر معاونت پرورشی و تربیت بدنی در حال آموزش عمومی قرآن هستند، افزود: تا کنون چهار هزار دلنوشته و نامه‌ای به امام رضا(ع) از دانش آموزان زیارت اولی در دبیرخانه ثبت شده و بیش از هزار و 60 دستگاه اتوبوس در 5 هزار و 500 روز دستگاه تعداد 45 هزار دانش‌آموز را به مناطق عملیات جنگی اعزام کردند.

محمدی از تفکیک حوزه معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی در آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: معاونت پرورشی شامل ادارات فرهنگی و هنری، قرآن نماز و عترت، امور تربیتی، گروه مشاوره و مدیریت دانش‌آموزی می‌شود و معاونت تربیت‌بدنی و سلامت با برنامه‌های ورزشی و سلامت نیز در معاونت جداگانه در دستور کار وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول