اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زنجان یک گام تا حماسه‌ای دیگر- 99

حسینی: 665 هزار زنجانی واجد شرایط رای دادن هستند

خبرگزاری فارس: مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: امسال 665 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در استان زنجان وجود دارد.

حسینی: 665 هزار زنجانی واجد شرایط رای دادن هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید یعقوب حسینی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: روز 12 اسفند روز سرنوشت ساز برای هر ایرانی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ادارات ثبت احوال نقش مهمی در راستای اجرای انتخابات دارند، ادامه داد: مسئولان ثبت احوال از چند ماه گذشته تمهیدات لازم را به منظور عملکرد بهتر در انتخابات انجام داده‌اند.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه شناسنامه نقش مهمی در راستای فرآیند رای‌گیری دارد، افزود: علاوه بر انتخابات شاخص بهره‌مندی از مزایای اجتماعی نیز وجود شناسنامه است.

وی با اشاره به اینکه حق انتخاب یک موهبت برای هر فرد محسوب می شود، اضافه کرد: کلید حضور در انتخابات وجود شناسنامه و شماره ملی است.

حسینی با اشاره به اقدامات ثبت احوال استان در زمینه فراهم سازی شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات اضافه کرد: صدور شناسنامه‌های مکانیزه و تعویض شناسنامه از جمله اقداماتی است، که در این زمینه صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان ثبت احوال از چند ماه گذشته به صورت فعالانه اقدام به صدور شناسنامه و تعویض آن کرده‌اند، تا شهروندان زنجانی مشکلی در زمینه حضور در انتخابات نداشته باشند.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه 665 هزار و 139 نفر دارای شرایط رای دهی در استان زنجان وجود دارد، اضافه کرد: آمار ارائه شده مربوط به افراد بالای 18 سال در استان است.

وی تصریح کرد: آماری که در زمینه واجدان شرایط رای دهی در استان زنجان از سوی ارگان‌های ذیربط ارائه شده است، بدون در نظر گرفتن مهاجرت‌های صورت گرفته از استان است.

حسینی با اشاره به اهمیت موضوع انتخابات در ادوار مختلف زمانی گفت: حضور در انتخابات حق مسلم هر فرد واجد شرایط است.

وی همچنین با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای عملکرد مناسب در روز انتخابات ادامه داد: ثبت احوال استان زنجان یکی از اعضای اصلی در زمینه اجرای انتخابات است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان همچنین در ادامه با اشاره به اینکه قبل از برگزاری انتخابات استعلامات لازم در زمینه احراز هویت کاندیداهای انتخاباتی صورت گرفته است، اضافه کرد: بنا به اعلام ثبت احوال کشور نزدیک به 5 هزار استعلام در زمینه مدارک و هویت نامزدهای انتخاباتی در کشور انجام شده است.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول