اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

تمسک به قرآن کریم، انسان را به بهترین و استوارترین راه هدایت می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبیک گفت: تمسک به قرآن کریم، انسان را به بهترین و استوارترین راه هدایت می‌کند.

تمسک به قرآن کریم، انسان را به بهترین و استوارترین راه هدایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی امروز در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان آبیک اظهار کرد: در مکتب اسلام سه علم خداشناسی، اسلام‌شناسی و خودشناسی به رسمیت شناخته شده و مورد سفارش اکید قرار گرفته است.

وی افزود: انسان در علم خداشناسی باید به جایگاهی برسد تا به طور قطعی برایش ثابت شود که زیربنا، ریشه و منشاء عالم و تمام موجودات خداست.

این مسئول ادامه داد: انسان برترین مخلوق خداست لذا اگر بخواهد مقام خود را حفظ کند باید اسلام را با تمام زوایایش بشناسد تا به خدا برسد و اشرف مخلوقات باقی بماند.

امام جمعه آبیک با بیان این مطلب که انسان نباید در شناخت خدا، اسلام و خود شتاب‌زده عمل کند افزود: قرآن کریم عجول بودن را دوست ندارد و شتاب زده عمل کردن انسان را مذمت کرده است.

موسوی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم فرهنگ قرآنی را در جامعه نهادینه کنیم باید علاوه بر تلاوت قرآن کریم در معانی و مفاهیم آیات الهی، تدبر و تأمل کرده تا بتوانیم راه حق از باطل و سره از ناسره را بشناسیم.

وی بر مأنوس شدن تمام آحاد جامعه با قرآن کریم تأکید کرد و گفت: با پیاده کردن دستورات قرآن کریم در زندگی و جامعه می‌توانیم به درجات عالیه دست پیدا کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبیک نیز در این جلسه که در دفتر امام جمعه آبیک برگزار شد، اظهار کرد: تمسک به قرآن کریم، انسان را به بهترین و استوارترین راه هدایت می‌کند و به فرمایش پیامبر(ص) اگر سایه‌ای برای روز سوزان قیامت می‌خواهید قرآن را فرا بگیرید باید به آموزش قرآن کریم در جامعه توجه ویژه داشته باشیم.

محمدحسین نصیری با تأکید بر به کارگیری امکانات و ظرفیت‌های موجود در شهرستان برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی افزود: باید با شناسایی نیازها، محدودیت‌ها و موانع توسعه قرآنی، مراکز قرآنی و فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی را توسعه ببخشیم.

وی تصریح کرد: با پیاده کردن منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه قرآن کریم، ایجاد ساز و کارهای لازم برای اجرایی کردن طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی، جلب مشارکت مردمی و تقویت حمایت دولت در توسعه فرهنگ قرآنی و با استفاده و بهره‌گیری از موقوفات می‌توانیم در پیاده کردن فرهنگ قرآنی در شهرستان گام‌های مؤثری برداریم.

این مسئول افزود: با تدوین برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت و ارائه راهکارهای مناسب می‌توانیم در ترویج فرهنگ قرآنی و حاکم کردن اصول قرآنی در جامعه نقش به سزایی ایفا کنیم.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول