اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش جیرفت:

10 هزار دانش‌آموز جیرفتی سطوح قرآنی را طی می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان جیرفت گفت: حدود 10 هزار نفر از دانش‌آموزان در مدارس قرآنی جیرفت ثبت‌نام کردند و سطوح قرآنی را طی می‌کنند.

10 هزار دانش‌آموز جیرفتی سطوح قرآنی را طی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، علی‌اکبر علیدادی دوشنبه شب در دیدار فرهنگیان شهرستان جیرفت با امام جمعه این شهر به مناسبت روز تربیت اسلامی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: در حوزه امور تربیتی بحث نماز، قرآن و عترت در اولویت کار آموزش و پرورش قرار دارد و برنامه‌های ورزشی بهداشت و مشاوره‌ فرهنگی و هنری هم در راستای ترویج فرهنگ نماز، قرآن و عترت حرکت می‌کنند.

وی افزود: مهم‌ترین کاری که در ارتباط با نماز انجام شده، با همت همکاران و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه 120 طلبه در آموزش و پرورش مشغول برگزاری نماز جماعت در مدارس شهرستان هستند.

علیدادی تصریح کرد: در بقیه مدارس شهرستان به دلیل کمبود روحانی نیز اذان در وقت شرعی پخش می‌شود که این مهم توسط همکاران فرهنگی انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: یک اصل مهم که در حوزه ستادی و مدارس دنبال می‌شود، فعالیت‌ در زمینه ترویج فرهنگ نماز است و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ ویِژه نماز، نصب تابلوهای ویژه نماز و برگزاری شورای اقامه نماز در مدارس و ادارات را نیز در دستور کار داریم.

علیدادی با بیان اینکه یکی از کارهای مهم در حوزه قرآنی، مدارس قرآنی است، ابراز داشت: در شهرستان جیرفت 82 مدرسه قرآنی با هدف تقویت اعتقادات و انس با قرآن کریم و پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان فعال هستند که افزایش 100 درصدی در این زمینه داشتیم و 40 مدرسه به 80 رسیده است.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش جیرفت گفت: دانش‌آموزان جیرفتی در سال‌های گذشته رتبه‌های خوبی در مسابقات قرآنی در سطح استان کسب کردند.

وی افزود: حدود 10 هزار نفر از دانش‌آموزان ما در مدارس قرآنی ثبت‌نام کردند و سطوح قرآنی را طی می‌کنند و بعضی وارد سطح چهار شده‌اند.

علیدادی اذعان داشت: در طرح ملی حفظ قرآن کریم 6 هزار و 700 دانش‌آموز و نزدیک به 500 نفر از همکاران در شهرستان جیرفت در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

وی اظهار داشت: در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری برگزاری مسابقات سرود و تئاتر و جشنواره‌های فرهنگی هنری در سال گذشته با وجود استعدادهای خوب دانش‌آموزی در این زمینه‌ها رتبه‌های برتر کشوری و استانی را کسب کردیم.

علیدادی با بیان اینکه کتابخانه‌های مدارس در حوزه فرهنگی و هنری تجهیز شدند تا منابع علمی تربیتی خوبی داشته باشند، تصریح کرد: در حوزه مشاوره هم طرح توانمندسازی در مدارس اجرا شده و در همه مقاطع راهنمایی و متوسطه مشاور وجود دارد.

وی ابراز داشت: شهرستان جیرفت در مجموع امور تربیتی در مناطق برخوردار مثل ناحیه یک و 2 شهرستان‌های بم، جیرفت، رفسنجان،زرند و سیرجان رتبه اول را کسب کرده است.

علیدادی با بیان اینکه سه سال متوالی در حوزه تربیت‌بدنی رتبه اول استان را داریم، گفت: در تمام 32 شهر و منطقه استان کرمان رتبه دوم در حوزه پرورشی و تربیت‌بدنی را کسب کرده‌ایم.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول