اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌جنوبی:

تقویت بازارچه‌های مرزی مورد توجه است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌جنوبی بر تقویت بازارچه‌های مرزی در سطح استان تأکید کرد و گفت: این مهم اکنون در دستور کار قرار گرفته است.

تقویت بازارچه‌های مرزی مورد توجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان‌جنوبی، قهرمان رشید اظهار داشت: وضعیت فعلی مرزها در دنیا نشان می‌دهد که مرزها می‌توانند محل رونق اقتصادی، آسایش عمومی، امنیت، رفاه و توسعه مبادلات اقتصادی باشند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم نظام و دولت این است که از مرزها به‌عنوان فرصت‌های مهم در راستای توسعه و آبادانی مناطق روستایی بهره‌برداری شود.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: در همین راستا تقویت بازارچه‌های مرزی در استان مورد توجه قرار گرفت و در حال حاضر بازارچه مرزی ماهیرود در شهرستان سربیشه با 37 میلیون دلار مبادلات تجاری به‌عنوان یکی از فعال‌ترین بازارچه‌های مرزی در کشور مورد توجه است.

رشید، همراهی مرزنشینان را یکی دیگر از عوامل ایجاد امنیت در مرزها دانست و گفت: در همه کشور این امر به خوبی نمایان است اما همراهی و مشارکت مرزنشینان در خراسان‌جنوبی به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم افزایش امنیت پایدار مورد توجه است.

وی، وجود فرماندهان و مرزبانان متدین و مقاوم را یکی دیگر از عوامل ایجاد امنیت پایدار در کشور و استان دانست و گفت: فرماندهان و مرزبانان به‌عنوان انسان‌هایی مومن و متدین در مقابل دشمنان و اشرار بسیار قاطع و محکم و در مقابل مردم بسیار متواضع و مهربان هستند که این امر به عنوان یک هویت دینی و غیرت ایرانی و ملی باید تقویت و حمایت شود.

استاندار خراسان‌جنوبی توجه به مردم و خواسته‌های آنان را مورد تأکید قرار داد و افزود: برآوردن خواسته‌های مردم بسیار مهم است و اگر این امر مورد بی‌توجهی و یا کم‌توجهی قرار گیرد به طور یقین در آینده با مشکلات و چالش‌های جدی مواجه خواهیم شد.

رشید ادامه داد: امروز مرزها گرچه محل تهدید هستند اما به‌عنوان یک فرصت بسیار خوب اقتصادی می‌توانند منشاء تحول، پیشرفت و توسعه باشند.

وی یادآور شد: اقداماتی که طی چند سال اخیر در توسعه مناطق مرزی صورت گرفته و با وجود موفقیت‌هایی که در این زمینه داشته‌ایم، اما هنوز در بحث تقویت و تجهیز مرزها و گمرکات مشکلاتی داریم که در سال آینده رفع این نواقص در کنار توسعه روستاها به ویژه روستاهای مرزی به جد مورد توجه قرار خواهد گرفت.

استاندار خراسان‌جنوبی توسعه کشاورزی در نقاط مرزی را مورد تأکید قرار داد و گفت: اجرای طرح کمربند سبز امنیتی که بخشی از آن با حفر 30 حلقه چاه عمیق اجرا شده و ایجاد شرکت‌های سهامی ـ زراعی، آبرسانی و برق‌رسانی به برجک‌های مرزی از مهمترین اقداماتی است که در سال جاری در زمینه رونق اقتصادی و تجاری در نقاط مرزی به مرحله اجرا گذاشته شده است.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول