اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام حزب عدالت‌طلبان ایران در کردستان:

حضور مردم در انتخابات مهر تأیید الگو بودن آنان در جهان است

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام حزب عدالت‌طلبان ایران اسلامی در کردستان گفت: حضور مردم در انتخابات نشان از جایگاه ویژه آنان در جهان بوده و مهر تأییدی بر الگوگیری انقلاب‌های منطقه از ایران است.

حضور مردم در انتخابات مهر تأیید الگو بودن آنان در جهان است

رحمان غریبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج به بیان نقش احزاب و تشکل‌ها در ترغیب مردم به شرکت در انتخابات اشاره کرد و اظهارداشت: با توجه به اینکه احزاب و تشکل‌های سیاسی یکی از عوامل و آیتم‌های اصلی و تأثیر‌گذار در پروسه‌های سیاسی به ویژه انتخابات است جایگاه مهم و نقشی تأثیرگذار در ترغیب مردم به شرکت در انتخابات دارند.

وی با بیان اینکه احزاب از ارکان اصلی هرم دموکراسی و حتی پایه و اساس این هرم است، افزود: از آنجا که احزاب از طرفی به مردم و از سوی دیگر به جریان‌های قدرت و سکوهای حکومتی در هر جامعه وصل هستند لذا می‌توانند به عنوان حلقه اصلی ترغیب مردم به انتخابات عمل کنند.

وی با بیان اینکه مردم جامعه خود در شکل‌گیری احزاب نقش دارند، عنوان کرد: تکثر احزاب در جامعه نقش اساسی در ترغیب مردم به شرکت در انتخابات که خروجی آن پیروزی نامزد همان حزب خواهد بود، دارند.

قائم‌مقام حزب عدالت‌طلبان ایران اسلامی در کردستان گفت: از آنجایی که این حزب تازه تأسیس و تقریباً نوپاست و از نظر تشکیلاتی یکسال از صدور مجوز آن می‌گذرد و در کل کشور به صورت سیستماتیک دارای انسجام کامل است.

وی در ادامه عنوان کرد: این حزب در این انتخابات بنا به تصمیم شورای مرکزی به صورت کاملاً مستقل و بدون هیچ وابستگی به احزاب و گروه‌های دیگر به صحنه انتخابات آمده است.

قائم‌مقام حزب عدالت‌طلبان ایران اسلامی در کردستان به نقش و بازخورد انتخابات در عرصه بین‌المللی و ایران اشاره کرد و افزود: انتخابات امسال از لحاظ و جنبه‌های مختلفی از جمله تأثیر ایران در بیداری اسلامی حائز اهمیت است.

غریبی بیان داشت: خوشبختانه کشورمان از اول پیروزی انقلاب یکی از شعارهای راهبردی اش در عرصه سیاست بین‌المللی ایجاد بیداری اسلامی بوده که  انتخابات مجلس شورای اسلامی متقارن با اولین سالگرد بیداری اسلامی در جهان اسلام شده و از این جهت دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات مهر تاییدی بر این بیداری اسلامی است، اظهار داشت: مستعضفان دنیا به ویژه ملل اسلامی، ایران را به عنوان مرکز اصلی بیداری اسلامی و الگوی خود در این زمینه می‌دانند و حضور در این انتخابات مهر تأیید بر این مهم است.

وی اضافه کرد: در عرصه بین‌المللی نیز چون کشورمان از سوی استکبار جهانی به ویژه آمریکای جهانخوار و سگ نگهبانش در منطقه تحریم شده است، شرکت در انتخابات مشت محکمی بر دهان آنها و هم دستانشان در داخل است.

قائم‌مقام حزب عدالت‌طلبان ایران اسلامی در کردستان گفت: از نظر داخلی نیز شرکت در انتخابات امسال هم جواب دندان‌شکنی بر یاوه‌گویان و فتنه‌گران سال 88 است و پروسه خودساختگی تقلب آنان را نیز خنثی می‌کند.

غریبی در پایان تصریح کرد: ملت شریف، انقلابی و همیشه در صحنه کردستان همچون سال‌های گذشته و بیش از پیش با توجه به خدمات وافری که این انقلاب در این منطقه انجام داده است و به کوری چشم دشمنان شرکتی پرشور در انتخابات خواهند داشت.

 

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول