اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منتخب شورای رشت:

خروجی مدیریت شهری باید رفاه جامعه باشد

خبرگزاری فارس: شهردار منتخب شورای اسلامی شهر رشت گفت: خروجی کارها و برنامه‌های مدیریت شهری باید منجر به رفاه جامعه در زمینه‌های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی شود.

خروجی مدیریت شهری باید رفاه جامعه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت سید محمدعلی ثابت‌قدم در جلسه شورای اسلامی این شهر با بیان اینکه انتخاب شهردار رشت در ماه‌ها و هفته‌های اخیر کش و قوس‌های فراوانی داشت اظهار داشت: سرانجام اعضای شورا توانستند در انتخاب شهردار به یک اجماع و نقطه‌نظر مشترک برسند.

وی مدیریت شهری را با تعامل سازنده بین مجموعه شورا و شهرداری قابل انجام و اموراتش را قابل پیگیری دانست و افزود: نباید منطبق بر الگوها حرکت کنیم و تصمیمات نباید منجر به سکون شود که این امر موجب می‌شود تا زندگی‌های روزمره طبق علوم و تکنولوژی‌ها نتواند نیازهای شهروندان را فراهم کند.

شهردار منتخب شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه برنامه‌های خود برای مدیریت شهری را در سه مرحله کوتاه، میان و بلند مدت اجرا می‌کند تصریح کرد: این برنامه‌ها در سه حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در سطح کلان مشخص شده که خروجی‌هایی نیز به همراه دارد و برخی برنامه‌ها در مدت یک‌ سال می‌تواند ادامه‌دار باشد.

وی مدیریت شهری در کشور را دارای مشکلات کلان دانست و ابراز داشت: این مشکلات به لحاظ برخی قوانین است و اینکه همگی قابلیت اداره و تصمیم‌گیری را ندارند و برخی مسئولیت‌ها باید تفویض شوند.

ثابت‌قدم با بیان اینکه مدیریت شهری نیازمند مواردی مانند حمل و نقل است که قانون برای آن تعریف دارد افزود: در این راستا ارکان دولت باید به داد شهر برسد و آماده‌سازی زیرساخت‌ها هزینه‌ها را برای مدیریت شهری کاهش می‌دهد.

وی یکپارچه‌سازی ساختاری را مهم خواند و بیان داشت: در بخش ورود بخش خصوصی وظیفه حاکمیتی و تصدی‌گری ما باید به درستی تعریف شود.

شهردار منتخب شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه ساختار مقوله سرمایه‌گذاری باید حوزه‌های ملموس داشته باشد اذعان داشت: اعتمادسازی شهروندان به نمایندگان باید افزایش یابد و فعالیت‌های مردم را درست انجام دهیم و آنها را ناظر بر فعالیت‌ها کنیم به طوری که احساس کنند زندگی روزمره بهتری را می‌گذرانند.

وی راه‌اندازی فضاهای محلی‌‌ از ناحیه‌ای و به‌کارگیری شهروندان برای واگذاری اختیارات محلی به آنها را در مدیریت شهری تاثیرگذار دانست و ابراز داشت: شهروندان باید احساس کنند هزینه‌هایی که نهاد شهرداری به عنوان عوارض می‌گیرد دیده می‌شود.

ثابت‌قدم با تصریح بر اینکه سرمایه اجتماعی باید به نوعی تعریف شود خاطر نشان کرد: خروجی طرح‌های جامع و تفصیلی باید فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بازگشت هویت به شهروندان باید مورد توجه قرار گیرد یادآور شد: هدف ما از رشد اجتماعی و اقتصادی، رفاه جامعه است و اینکه تفکرات، آینده را برای شهرسازی تضمین کند.

شهردار منتخب شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه باید بتوانیم مدنیت را تعریف و سپس آن را اعمال کنیم اظهار داشت: زمانی که نتوانیم برای هویت تعریف داشته باشیم نمی‌توانیم فکر کنیم.

وی، اضافه کرد: نگاه هویتی یک گیلانی و رشتی با دیگران متفاوت است و نمی‌توانیم به هویت آنها مانند دیگر جاها نگاه کنیم و باید تاریخ این شهر و دیار به مردمانش برگردد.

ثابت‌قدم در بحث درآمدهای شهرداری اذعان داشت: بسیاری از فعالیت‌های شهرداری باید یک نگاه درآمدی داشته باشد و در قالب طرح‌های تفصیلی و پروژه‌ها مورد نظر قرار گیرد و نگاه بازنگرانه و جدی داشته باشیم.

وی با تصریح بر اینکه در حوزه شهر و شهرسازی حرف برای گفتن وجود دارد متذکر شد: شهر نباید به طرف خلاف‌سازی تشویق شود و ساختار شهر باید منطبق بر درآمدهای شهرداری باشد و در قالب برنامه مدل راهبردی تعریف شود.

شهردار منتخب شورای اسلامی شهر رشت تعریف درآمدهای توسعه پایدار و غیر پایدار را مورد تاکید قرار داد و اذعان داشت: باید مردم را نسبت به ساخت و ساز خلاف ترغیب نکنیم.

وی به وجود 700 هکتار بافت فرسوده رشت اشاره و خاطر نشان کرد: در بحث مدیریت شهری درآمدهای پایدار و نگاه بغرنج است و بحث بودجه شهرداری باید برای همه ملموس باشد.

ثابت‌قدم با بیان اینکه در رشت دو قطبی بودن ملموس است، یادآور شد: بالا بودن تراکم جمعیتی و مشکل آب‌های زیرسطحی شهر را به طرفی می‌برد که واسطه‌گری زمین را اشغال می‌کند.

وی افزود: به دلیل عدم رسیدگی در سال‌های گذشته و حال، و به دلیل نزدیکی روستاهای استان به شهر، مهاجرت روستاها به شهر بی‌رویه انجام می‌شود و ترافیک تردد وجود دارد.

شهردار منتخب شورای اسلامی شهر رشت متذکر شد: باید برنامه‌ها به طرف درآمدهای پایدار فعالیت‌های بخش خصوصی برود تا فاصله‌ها را کم کند.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول