اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چالوس:

مدیریت شهری در چالوس تعیین تکلیف شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه چالوس با اشاره به عدم وجود شهردار در دو شهر چالوس و کلاردشت خواستار تسریع استانداری در تعیین تکلیف وضعیت شهردار این دو شهر شد.

مدیریت شهری در چالوس تعیین تکلیف شود
به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی‌نوری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه چالوس که با حضور استاندار مازندران به منظور ملاقات عمومی با مردم چالوس همراه بود، افزود: عدم وجود شهردار و تمرکز مدیریت شهری با توجه به پایان یافتن سال این شهرها را با مشکل مواجه کرده است.

وی اظهار داشت: این مسئله باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شده تا نسبت به بودجه‌نویسی سال آینده و ستاد سفر نوروزی اقدامات لازم انجام گیرد.

راشدی نوری در ادامه مشترک بودن بعضی از ادارات دو شهرستان از دیگر مشکلات این شهرستان برشمرد و ادامه داد: بیشتر این ادارات در نوشهر مستقرند و به این دلیل حضور و تلاش مدیران در چالوس ضعیف است.

وی تفکیک این ادارات را مورد تاکید قرار داد و گفت: مدیران کل به مدیران شهرستانی تاکید کنند که این شهرستان را از شهرستان‌های ماموریتی خود بدانند.

راشدی تعیین تکلیف وضعیت سرپرستی برخی از ادارات که بیش از یکسال با سرپرستی اداره می‌شود را خواستار شد و از عدم توجه اداره اوقاف شهرستان‌های نوشهر و چالوس به وضعیت مراکز تحت پوشش این اداره در چالوس گلایه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تسریع در تخصیص اعتبارات لازم و تکمیل برخی از پروژه‌ها به ویژه در تربیت‌بدنی شد.

امام جمعه چالوس در بخش دیگری از سخنان خود بی‌حجابی و بدحجابی را از معضلات اساسی جامعه امروز دانست و  بیان داشت: پوشیدن لباس‌های نازک، کوتاه و بدن‌نما در روایات مختلف از جمله وسائلی است که نماد تورج یعنی خودنمایی است.

وی به بالارفتن سن ازدواج و عدم رغبت جوانان به عنوان  یکی دیگر از مشکلات جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: بسیاری از روانشناسان و کارشناسان مشکلات اقتصادی، کار و مسکن را از دلایل این امر برشمردند که مسئولان امر با برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر به این مشکل رسیدگی کنند.

وی با اشاره به حضور استاندار مازندران در چالوس و ملاقات عمومی با مردم شهرستان چالوس حضور مسئولین رده بالا را در بین مردم از برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد.

راشدی تصریح کرد: ایام‌الله دهه‌فجر یادآور خاطرات شیرین و اوج حضور مردم و مبارزه با رژیم طاغوت و تشکیل دولت موقت، اعلام پیوستن ارتش به این انقلاب، رژه همافران ارتش در مقابل امام راحل است.

وی اذعان داشت: صدور این انقلاب به دیگر کشورها موجب برپایی و بیداری اسلامی شده و خاورمیانه را بیداری اسلامی را فراگرفته و سال گذشته در سالگرد پیروزی انقلاب ایران حاکم دیکتاتور مصر سقوط کرده و امیدواریم این روند در دیگر کشورهای منطقه ادامه داشته و این انقلاب‌ها به انقلاب بزرگ امام عصر(عج) برسد.

خطیب جمعه چالوس همچنین با اشاره به هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) و ضمن تبریک این هفته بر لزوم حفظ وحدت در بین افراد جامعه و در بخش کلان ملت‌های اسلامی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن با تفرقه انداختن سعی دارد تا به اهداف خود دست یابد به عرصه انتخابات به عنوان عرصه‌ای که دشمن در تلاش است در آن نفوذ کند یاد کرد و از کاندیداهای این دوره از مجلس شورای اسلامی خواست تا با حفظ وحدت توانمندی خود را تبلیغ کنند و از بداخلاقی و تبلیغ سو رقبا جلوگیری کنند.

وی همچنین به مسائل فرهنگی منطقه اشاره کرد و گفت: از افراد دلسوز فرهنگی که برنامه‌ها و طرح‌های خوب در این زمینه دارند حمایت شود و نسبت به پشتیبانی مالی فرهنگی مساعدت شود.

وی ادامه داد: چالوس آسیب‌ها مشکلات و نیازمندی‌های خاص خود را دارد و باید بر اساس نیاز و مشکلات و آسیب‌ها بودجه‌ها تقسیم شود.

وی گفت: چالوس از لحاظ آمار بیشترین مسافر را از سراسر کشور پذیراست و باید به شکلی برنامه‌ریزی کرد که این فرصت به تهدید تبدیل نشود.

انتهای‌پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول