اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

توسعه و پیشرفت جامعه منوط به مطالعه مفید است

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان گفت: توسعه و پیشرفت جامعه و ابداع و کسب مدارج عالی علمی منوط به مطالعه مفید و توجه به فرهنگ کتاب‌خوانی است.

توسعه و پیشرفت جامعه منوط به مطالعه مفید است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی‌راد در جلسه نهضت مطالعه مفید شهرستان نهبندان اظهار داشت: این شهرستان از وجود سه کتابخانه عمومی شامل بزرگ‌ترین کتابخانه روستایی کشور در روستای خوانشرف، کتابخانه باقرالعلوم شهر شوسف و کتابخانه مهتاج نهی نهبندان برخوردار است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون برخی از روستاهای پر جمعیت و بیشتر ادارات و مساجد نهبندان دارای کتابخانه هستند، تصریح کرد: تعداد اعضای کتابخانه‌های شهرستان بیش از یک‌ هزار و 645 نفر هستند.

فرماندار نهبندان ادامه داد: از این تعداد اعضا 917 نفر زن و بیش از 730 نفر مرد هستند که از کتب و امکانات موجود کتابخانه‌های شهرستان بهره‌مند می‌شوند.

شرافتی‌راد با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی نهبندان دارای 41 هزار و 566 عنوان کتاب است، افزود: تعداد 49 هزار و 321 عنوان کتاب در این کتابخانه‌ها برای استفاده مردم وجود دارد.

وی با بیان اینکه مطالعه مفید نیازمند فرهنگ‌سازی عمیق و کاربردی در جامعه است، اظهار داشت: قرآن کریم نخستین کتاب است که از طریق وحی بر پیامبر(ص) نازل شد و همین کتاب به ‌عنوان میراث گرانبها حضرت محمد(ص) و راهنمای تمامی بشریت است و در همین کتاب بر اهمیت مطالعه و خواندن تأکید و سفارش فراوان شده است.

فرماندار نهبندان، ارتقای دانش عمومی و تخصصی، حمایت از بخش خصوصی در ارتباط با بحث‌های کتاب و کتاب‌خوانی، فضاسازی مناسب برای پر کردن اوقات فراغت با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی، آشنایی تمامی اقشار جامعه با فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه و برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات کتاب‌خوانی را از اهم اهداف نهضت مطالعه مفید دانست.

وی یادآور شد: اگر می‌خواهیم ضرورت‌های پیشرفت جامعه هدفمند و اساسی باشد باید علاوه بر برآورد نیازها به فرهنگ مطالعه مفید نیز توجه جدی کنیم.

فرماندار نهبندان کلید موفقیت در رسیدن به پیشرفت و توسعه همه جانبه را مطالعه مفید دانست و تصریح کرد: توجه داشتن به جویندگان علم، نخبگان و افراد برتر در زمینه‌های کتاب‌خوانی و مطالعه نیز گامی موثر و اساسی به منظور ترویج و تبیین فرهنگ مطالعه مفید در جامعه محسوب می‌شود.

شرافتی‌راد افزود: طی برنامه‌ای تشویق مسن‌ترین، خردسال‌ترین و فعال‌ترین اعضای کتابخانه‌های شهرستان در دستور کار فرمانداری نهبندان قرار می‌گیرد و در آینده نزدیک این مهم تحقق می‌یابد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان نیز در این جلسه از اهدای بیش از 3 هزار جلد کتاب به شهرستان توسط یکی از خیران خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌های بیشتر در نهبندان باید سرانه مطالعه مفید در شهرستان را افزایش دهیم.

سیدحسین هاشمی اظهار داشت: برای فرهنگ‌سازی مطالعه مفید باید بیش از پیش به کتاب و کتاب‌خوانی در شهرستان اهتمام ورزیم و این فرهنگ را در تمامی اقشار مردم و اماکن عمومی مورد ترویج و اشاعه قرار دهیم.

وی تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان در زمینه ارائه هرگونه خدمات و تجهیز به کتاب اماکن عمومی، پرجمعیت و شلوغ شهرستان به منظور تبیین فرهنگ مطالعه مفید اعلام آمادگی می‌کند.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول