اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محمد گذرآبادی:

شکل دادن افکار دانشجویان هدف اکران فیلم‌های فرهنگی است

خبرگزاری فارس: مترجم آثار سینمایی گفت: شکل‌دهی به افکار دانشجویان از اهداف اکران فیلم‌های فرهنگی در دانشگا‌ه‌های کشور است.

شکل دادن افکار دانشجویان هدف اکران فیلم‌های فرهنگی است

محمد گذرآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه صرف نظر از موفقیت یا عدم موفقیت فیلم "بدرود بغداد"، این فیلم در مرحله تجربه راه‌ها و شیوه‌های جدید است، اظهار کرد: سالن‌های دانشگاهی و مخاطبین خاص بهترین مکان و مخاطب برای این گونه فیلم‌ها محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه دانشجوها بهترین مخاطب برای فیلم‌های فرهنگی محسوب می‌شوند، خاطر نشان کرد: اکران فیلم در دانشگاه‌ها بر اساس نیاز دانشجوها به بحث‌های تخصصی‌تر و علمی‌تر در زمینه فیلم‌ها و با هدف ترویج فرهنگ صورت می‌گیرد.

مترجم آثار سینمایی با اشاره به اینکه نگاه فیلم‌سازان و نویسندگان به داشنجوها و دانشگاه‌ها نگاه ویژه‌ای است، اضافه کرد: جهت‌دهی به افکار دانشجویان، ایجاد نگاه عمیق در آن‌ها و پرداختن به بحث‌های جامع از مهم‌ترین اهداف حضور در دانشگاه‌ها به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه استارت این برنامه در خانه سینما زده شده است، ادامه داد: اکران، نقد و بررسی فیلم‌ها در دانشگاه‌های کشور در مرحله نخست است و هنوز نتیجه دادن آن زود است.

گذرآبادی با اشاره به اینکه فیلم "بدرود بغداد" شامل روایت‌ها و قصه‌هایی است که با اکران آن درصدد شکل‌دهی به دیدگاه‌ها هستند، تصریح کرد: شاید بتوان انتظارات مخاطب را نسبت به این نوع فیلم‌ها تغییر داد.

وی گفت: با توجه به اینکه مخاطبین اصلی فیلم "بدرود بغداد" دانشجویان هستند، در راستای زمینه‌سازی به منظور ساخت و پخش این نوع فیلم‌های فرهنگی تلاش می‌شود.

مترجم آثار سینمایی با بیان اینکه هدف از اکران و نقد فیلم با حضور دانشجویان پاسخ‌گویی به سوالات مخاطبان است، یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سعی شده است این تبادل نظرات و گفت‌وگوها سطحی نباشد.

وی با ابراز خوشحالی از اینکه فیلم "بدرود بغداد" در کنار فیلم‌های تجاری قرار نگرفته است، خاطر نشان کرد: این فیلم نگاه جدید و روایت ساده‌ای را بیان می‌کند که نوع برخورد با آن را باید تغییر داد.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول