اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان:

مناسب‌سازی محیط‌های شهری استاندارد می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اجرا نشدن مصوبه قانونی مجلس در مورد مناسب سازی محیط‌های شهری گفت: لازم است که استاندارد مناسب سازی محیط‌های شهری تدوین و ابلاغ شود.

مناسب‌سازی محیط‌های شهری استاندارد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌اکبر کریمی ظهر امروز در نخستین جلسه مناسب سازی فضاهای شهری استان زنجان با اشاره به اینکه تا کنون مشکلات موجود فضاهای شهری برای معلولان بررسی نشده است، اظهار کرد: این جلسات باید به صورت منظم برگزار شود.

وی بر ضرورت فراهم کردن دسترسی آسان و یکسان افراد جامعه به امکانات تاکید کرد و افزود: این فراهم سازی موجب استفاده برابر مردم به ویژه معلولان از امکانات می‌شود.

معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه معلولان نباید از حقوق اجتماعی خود محروم شوند، ادامه داد: باید به معلولان جامعه، افرادی که در مقطعی از زندگی دچار مشکلات خاص می‌شوند را اضافه و زمینه بهره‌مندی آنها را از امکانات شهری فراهم کرد.

وی از بالا بودن آمار معلولان در ایران خبر داد و گفت: بالا بودن آمار معلولان در ایران مربوط به مشکلاتی بوده است که در گذشته وجود داشته است.

کریمی تاکید کرد: با اقدام‌های انجام شده اغلب مشکلاتی که منجر به معلولیت در جامعه ایران می‌شد رفع شده است.

وی تاکید کرد: رسالت همه افراد جامعه فکر کردن به مشکلات معلولان جامعه و رفع آن مشکلات و محدودیت‌ها است.

معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه باید حقوق اجتماعی و رسمی معلولان در جامعه به رسمیت شناخته شود، اضافه کرد: مهم‌ترین مشکل معلولان تردد در فضاهای شهری روستایی و همچنین فضاهای آموزشی و اداری است.

وی اضافه کرد: قانون الزاماتی را برای دستگاه‌های دولتی برای مناسب سازی محیط شهری برای معلولان در نظر گرفته است.

کریمی با اشاره به لزوم طراحی‌های لازم برای احداث و صدور پروانه‌ی مناسب سازی محیط‌های شهری توسط ارگان‌های ذیربط ادامه داد: باید در نظر گرفت که هیچ سند استاندارد تدوین شده‌ای در این رابطه در سطح کشور وجود ندارد.

وی تاکید کرد: مشکل عمده عدم اجرای مصوبه قانونی در مورد مناسب سازی محیط‌های شهری نبود استاندارد‌های لازم در این زمینه است.

معاون عمرانی استاندار زنجان عدم حضور کارشناسان مربوطه را در شهرداری‌ها دیگر مشکل مناسب سازی فضاها و محیط‌های شهر و روستایی دانست و افزود: کارشناسان شاید در شهرداری شهرهای بزرگ حضور داشته باشند، ولی شهرداری‌های شهرهای کوچک مشکل کمبود کارشناس را هم دارند.

وی تصریح کرد: سند استاندارد‌سازی محیط‌های شهری به مانند سایر مقولات باید توسط کارشناسان مربوطه تدوین و سپس به ارگان‌ها از جمله شهرداری‌ها ابلاغ شود.

کریمی بر لزوم برگزاری منظم جلسات مناسب سازی محیط‌های شهری اشاره کرد و گفت: این جلسات حداکثر دو ماه یک بار برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه ستاد مناسب سازی فضاهای شهری در بهزیستی مستقر می‌شود، ادامه داد: ارگان‌هایی مانند شهرداری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، نظام مهندسی و دفتر فنی استانداری هم به عنوان عضو این کمیته انتخاب شوند.

معاون عمرانی استاندار زنجان اضافه کرد: برای روشن شدن اهمیت مناسب سازی محیط در راستای آسان کردن معلولان در جامعه باید یک همایش با حضور کارشناسان خبره این فن در زنجان برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه اصلاح معابر و مناسب سازی آنها برای معلولان هزینه زیادی ندارد، تصریح کرد: نوع و نحوه استفاده از مصالح است که میزان هزینه‌ها را مشخص می‌کند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول