اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز صورت گرفت؛

تصویب طرح تهیه آیین‌نامه مناسب‌سازی محیط شهری بوشهر

خبرگزاری فارس: در نشست مناسب سازی محیط شهری ویژه معلولان استان بوشهر، طرح تدوین آیین‌نامه مناسب سازی محیط شهری برای معلولان تصویب شد.

تصویب طرح تهیه آیین‌نامه مناسب‌سازی محیط شهری بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، استاندار بوشهر صبح امروز در این نشست با تاکید بر مناسب سازی محیط شهری برای معلولان اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی باید زمینه حضور آسان معلولان را در ادارات فراهم کند.
محمدحسین جهانبخش افزود: تمام تعاونی‌های مسکن و مجموعه‌های مسکن مهر نیز موظف هستند بخشنامه‌های مناسب‌سازی محیط شهری را برای معلولان رعایت کنند.
وی اضافه کرد: کار برای معلولان کار برای بندگان خاص خداوند است و هر کس برای این قشر کار کند مورد عنایت ویژه خداوند قرار می‌گیرد.
جهانبخش تصریح کرد: ممکن است هر کدام از ما یا اطرافیان ما به معلولیتی مبتلا شوند که نیازمند وضعیت مناسب محیط شهری برای دسترسی به خدمات داشته باشند و این کار مربوط به یک قشر محدود و زمان محدود نیست.
وی گفت: در فاصله تشکیل جلسات این کمیته باید کار عملی و یا تئوری صورت گرفته باشد تا در پایان به نتیجه ملموس و مطلوب دست یابیم.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر نیز گفت: از نظر قانونی هیچ مشکلی در مورد تصمیمات مناسب سازی محیط شهری وجود ندارد و ساختار قانونی آن فراهم است.
مسعود نصوری افزود: باید قوانینی که در این باره و جود دارد و فراموش شده دوباره احیا شود.
وی اظهار داشت: این کار باید با فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی وسیع انجام شود تا هر ساخت و سازی در محیط شهری با توجه به اصول مناسب سازی صورت گیرد.
نصوری گفت: ابتدا باید مسیری به عنوان پایلوت انتخاب شود و تمام اصول در آن اجرا شود و پس از ان به دیگر نقاط و ساختمان‌های شهر تعمیم داده شود.
معاون شهرسازی شهرداری بوشهر نیز در این نشست گفت: تهیه آیین‌نامه مناسب سازی محیط شهری در بوشهر یک ضرورت است.
ابراهیم فروزانی افزود: دستگاه‌ها برای طراحی و اجرای طرح‌های شهری باید موظف به رعایت قوانین این آیین نامه شوند.
وی تصریح کرد: این آیین نامه راهنمای عملی بسیار خوبی است برای کسانی که می‌خواهند ساختمان در محیط عمومی و غیر عمومی بسازند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول