اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهید چمران:

بی مهری نمایندگان مجلس خوزستان را رنجور کرده است

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: خوزستان با وجود این همه منابع طبیعی و انسانی به دلیل بی مهری مسئولان و نمایندگان ادوار گذشته به استانی رنجور تبدیل شده است.

بی مهری نمایندگان مجلس خوزستان را رنجور کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، اکبر بهاری ظهر امروز در نشست انتخاباتی و مناظره با حضور سه نفر از کاندیداهای مجلس نهم اظهار داشت: به نمایندگانی که از خوزستان به مجلس راه می‌یابند تذکر می‌دهیم قدر مردم این استان را بدانند خوزستان با وجود این همه منابع طبیعی و انسانی به دلیل بی مهری مسئولان و نمایندگان ادوار گذشته به استانی رنجور تبدیل شده است و رد صلاحیت‌های گسترده تعدادی از نمایندگان مجلس هشتم در این دوره، گواهی بر این مدعاست.

وی گفت: کاندیداها به جای پهن کردن سفره‌های رنگارنگ در مناطق مرفه و شرکت در مجالس ترحیم مناطق محروم، تقوا و اخلاق اسلامی پیشه کنند.

به گفته این فعال سیاسی تشکل‌های دانشجویی، برخی کاندیداها وعده‌هایی می‌دهند که در حیطه وظایف و مسئولیت‌ها و اختیارات نمایندگان مجلس نیست.

بهاری خطاب به کاندیداهای مجلس گفت: در خوزستان هنوز جنگ تمام نشده بلکه به شکل فرسایشی ادامه دارد، جنگ‌های قومی و قبیله‌ای، بیکاری، فقر و مسائل فرهنگی، از بین رفتن منابع طبیعی، اجرای طرح‌های انتقال آب کارون و... مدعای کم کاری نمایندگان قبلی است و فاتحان این جنگ جز عاملان اختلاس همچون شهرام جزایری، اعضای شوراهای شهر و ... نیستند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهید چمران اهواز ولایت مداری، تابعیت محض از ولایت فقیه به طور قلبی، زبانی و رفتاری، قانون دانی و قانونگذاری و تابع قانون بودن را از الزامات نمایندگان مجلس عنوان کرد و گفت: کسی که در تبلیغات خود وعده کار عمرانی و اجرایی به مردم می‌دهد، گزینه مناسبی نیست چرا که وظیفه اصلی نماینده قانونگذاری است.

بهار همچنین تاکید کرد: مقابله با فساد از جمله وظایف نظارتی نمایندگان است، نماینده نباید وامدار کانون‌های قدرت و ثروت باشد و مواضع شفافی در مقابل گروه انحرافی داشته باشد.

وی گفت: ما دانشجویان به عنوان چشم بیدار قول می‌دهیم اجازه نمی‌دهیم سفره‌های رنگین مجلس ما را تعیین کنند و تمام وعده‌های کاندیداها را رصد کرده و غفلت‌ها را متذکر می‌شویم.

این فعال سیاسی گفت: از همه کاندیداها دعوت کردیم در جمع نخبگان دانشگاهی حضور یابند و برنامه‌های خود را اعلام نمایند و فقط به تبلیغات در جمع عامه مردم بسنده نکنند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول