اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهر ابوالفضلی به قامت سرو حضور می‌یابد

انتخاباتی باشکوه به قدمت تاریخ اردبیل

خبرگزاری فارس: در حالی مردم اردبیل خود را برای حضور در انتخابات 12 اسفند آماده می‌کنند که فضای پرشور و نشاطی در جای جای حوزه انتخابیه این استان به پاست.

انتخاباتی باشکوه به قدمت تاریخ اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این شهر که در کهن کتاب‌های بر جای مانده به دارالارشاد و شهر ابوالفضلی مشهور است به قامت این رشید کربلا این بار در صحنه حمایت از ولایت و ارکان نظام به پا خاسته و در روز 12 اسفند جلوه‌هایی از دلدادگی به این رکن بی‌بدیل را به نمایش می‌گذارد.

حال و هوای شهر اردبیل رفته رفته چهره انتخاباتی گرفته و به رغم برخی از رفتارهای منسوخ شده معمول انتخاباتی کاندیداها با طرفداران و حامیان خود در هر کوی و برزنی حاضر شده و از لحظات پیش آمده برای خلق حماسه‌ای جاودانه در یوم انتخابات آماده می‌شوند.

در این کهن دیار ایران با مشاهیری همچون شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی، محقق اردبیلی، آیت‌الله مروج و ده‌ها اسطوره و فرهیخته علم و ادب و فرهنگ و عرفان مردمانی به قامت سرو  سهی و به حریت سرور شهیدان امام حسین(ع) و در هوای لطیف نزدیک بهار 12 اسفند باقیات صالحاتی را به جای می‌گذارند که دنیا به یقین انگشت به دهان می‌ماند.

شهر شهدای چالدران و یادگار شاه عباس‌ها و مدافعان مکتب غنی تشیع با زمزمه وحدت آفرین که برگرفته از روحیه مردم سختکوش این دیار است برای روزی سرنوشت‌ساز و امتحانی غرورآفرین آماده می‌شوند که در آن باردیگر سند آبرو و عزت مردان مرد و زنان باغیرت این دیار به امضا می‌رسد.

اردبیل هرچند از یغمای زمستان به بهاری خوشایند دل بسته است در انتخاباتی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در پنج حوزه انتخابیه مردم با انتخاب کاندیداهایی که از سر عشق و وفاداری به مردم به صحنه آمده‌اند را برگزیده و راهی جایگاه مدرس‌هایی می‌کنند که در تاریخ این سرزمین و در تارک بی‌بدیل این کشور مهر نمایندگی خالص و عابد را داشته است.

در این هیاهوی نفس‌گیر که کاندیداها خود را افضل بر دیگر رقبا می‌دانند شعارهای رنگین و گاه غیرقابل باور را می‌شنویم که مردم وفادار یقین دارند آرمانی به تحقق می‌نشیند که از سر صدق و صفا و مرام مردم‌مداری باشد وگرنه چه بسیار خشت خامی که جز صعب هیچ ثمره‌ای نداشته است.

در طراوت روزهای منتهی به بهار مردم سرزمین مقدس سبلان با آئین نیک پنداری و نیک‌خویی آدینه این هفته را به میعادگاه جان‌ها و دل‌هایی تبدیل می‌کنند که از هر آستینی گلبرگ حمایت می‌روید.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول