اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در کشور پس از انقلاب صورت گرفت

برگردان قطار مشهد در کمتر از 3 دقیقه / بهره‌برداری از سینی دوار لوکوموتیو در مشهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل نیروی کشش شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: برای نخستین‌بار پس از انقلاب از سینی دوار لوکوموتیو در ایستگاه راه‌آهن مشهد بهره‌برداری شد.

برگردان قطار مشهد در کمتر از 3 دقیقه / بهره‌برداری از سینی دوار لوکوموتیو در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی اکبر بهرام علی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از این طرح اظهار کرد: این طرح با هدف تسهیل در امر جابجایی لوکوموتیوها در این ایستگاه راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران رویکرد رفع مشکلات برای تسهیل در امور مسافران وجود دارد.

وی با بیان اینکه سینی دوار لوکوموتیو در کشور در این نوع وجود نداشت، تصریح کرد: این طرح کاملا به وسیله دست توانمند متخصصان داخلی کشورمان طراحی و ساخته شده است.

مدیرکل نیروی کشش شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این سینی ظرفیت بیش از 250 تن را دارد، افزود: همچنین این سینی با 30 متر قطر دارای قابلیت دوران 360 درجه است.

وی با اشاره به رعایت استانداردهای جهانی در ساخت این سینی اعلام کرد: در گذشته از خط مثلث و خط دوار برای این موضوع استفاده می‌شده است.

بهرام علی تاکید کرد: لوکوموتیوها در این مسیر در گذشته باید 20 دقیقه زمان را برای دور زدن سپری می‌کردند که در حال حاضر با ساخت این سینی این زمان به کمتر از سه دقیقه رسیده است.

وی با بیان اینکه سینی‌های قدیمی در کشور تنها در زمینه نگهداری فعالیت می‌کرده‌اند، عنوان کرد: با این حال این سینی دوار قابلیت‌های بسیار بیشتری دارد.

مدیرکل نیروی کشش شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران لوکوموتیوهای زیمنس را جدیدترین لوکوموتیوهای موجود در کشور اعلام کرد و گفت: به همین منظور از 30 دستگاه موجود بیش از 20 دستگاه لوکوموتیو برای نوروز 91 به مسیر مشهد اختصاص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در نوروز گذشته 119 رام قطار در کشور فعالیت می‌کرده‌اند، خاطر نشان کرد: همچنین تا پایان سال آینده تعداد دستگاه‌های لوکوموتیو مدرن در کشور به 78 مورد می‌رسد.

بهرام‌علی اعلام کرد: هم اکنون مشهد نخستین اولویت حمل و نقلی کشور بوده و در همین راستا راه‌آهن نیز با این رویکرد اقدام به فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول