اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا):

مهم‌ترین منبع مصرف انرژی بهینه‌سازی مصرف انرژی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بهره‌وری انرژی ایران(سابا) گفت: مهم‌ترین منبع مصرف انرژی بهینه‌سازی مصرف انرژی است که بازیافت انرژی ناشی از بهره‌وری است.

مهم‌ترین منبع مصرف انرژی بهینه‌سازی مصرف انرژی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهذب ترابی عصر امروز در اختتامیه دومین همایش ملی مدیریت و بهینه‌سازی مصرف انرژی با نگرشی به مبحث 19 مقررات ملی ساختمان در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: این همایش‌ها به منظور توسعه و توصیه به رعایت مبحث 19 است که این قانون از 15 سال قبل اجباری شده است.

وی در ارتباط با بهره‌وری انرژی بیان داشت: بهره‌وری انرژی در سال 88 کلید خورد و کلید کار بهره‌وری توسط مقام معظم رهبری زده شد.

رئیس سازمان بهره‌وری انرژی ایران(سابا) خاطرنشان کرد: اگر تا سال 1404 فرایند مصرف را به یک کشور قاطع‌کننده انرژی تبدیل کنیم باید فرایند مصرف داخلی را حذف کنیم.

ترابی افزود: سهم انرژی مصرفی از سوخت‌های فسیلی در دنیا 66 درصد سالانه است.

وی بیان داشت: عمده‌ای از این سرمایه‌گذاری‌ها در ساختمان در ارتباط با افزایش بهره‌وری است و باید هدف‌گذاری شود تا به برنامه‌ریزی دلخواه برسد.

رئیس سازمان بهره‌وری انرژی ایران(سابا) تصریح کرد: در یک ساختمانی که مبحث 19 را رعایت می‌کند با یک ساختمانی که رعایت نکرده 40 تا 69 درصد اختلاف انرژی وجود دارد.

ترابی در ارتباط با ضرورت‌های تحقق اصلاح الگوی مصرف انرژی بیان داشت: هدفمند کردن یارانه‌های انرژی، اصلاح ساختار و قوانین، ارتقای فناوری و اصلاح رفتار مصرف کنندگان از برنامه‌های این تحقق است.

در اختتامیه از پیشکسوتان و برگزیدگان نخستین مسابقه ملی عکاسی مقررات ملی ساختمان تقدیر و تشکر شد.

 انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول