اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/نمایشگاه «ما توانسته ایم» در آینه خبر فارس/

کشف واکسن ماهی قزل‌آلا برای نخستین بار در جهان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: کشف واکسن ماهی قزل‌آلا برای نخستین بار در جهان توسط موسسه سرم‌سازی رازی این سازمان از نمونه‌های بارز «ما توانسته‌ایم» است.

کشف واکسن ماهی قزل‌آلا برای نخستین بار در جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهرزاد خرد بعد از ظهر امروز در حاشیه برگزاری «نمایشگاه ما توانسته‌ایم» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با کشف این نوع واکسن 30 درصد تلفات ماهی‌های قزل‌آلا در هر دوره پروش به صفر می‌رسد.

خرد بیان کرد: پیش از این تلفات بسیاری در استخرهای ماهی ناشی از بیماری‌هایی که مبتلا می‌شدند، وجود داشت که با کشف واکسن ماهی قزل‌آلا این تلفات کاهش یافت.

وی ادامه داد: هم‌اکنون تجاری سازی‌های این واکسن انجام شده و در اختیار  پروش دهندگان ماهی قرار گرفته است و صادرات به خارج از کشور نیز انجام می‌شود.

این مقام مسئول به سایر دستاوردهای سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اشاره و مهم‌ترین آن را  ساخت تجهیزات و ادوات کشاورزی حفاظتی بیان کرد و افزود: با انجام مهندسی معکوس بر روی ماشین‌آلات مدرن دنیا برای نخستین بار در کشور بوم سم‌پاش به پهنای 22 متر توسط یک مخترع مرودشتی طراحی و ساخته شد.

خرد تصریح کرد: این دستگاه جدید با تراکتورهای سبک  نیز قابل حمل است و هزینه آن یک سوم قیمت مشابه خارجی است.

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی استان فارس 430 دستگاه تسطیح لیزری ساخته و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطرنشان کرد: این سازمان در تولید نهال عاری از ویروس و همچنین تولید انواع نهال‌های دانه‌دار و هسته‌دار به روش کش‌بافت نیز پیشرو بوده است.

خرد بیان کرد: در حال حاضر تجاری‌سازی این نوع دستگاه انجام شده و به دنبال بازارهای خارج از کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انسجام یافته و  استفاده از تکنولوژی‌های روز، نهال‌هایی مقاوم به شوری، خشکی و بازدهی بسیار بالا را در دست تولید داریم.

خرد در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دو سال است خرید نهال از نهالستان‌های غیر استاندار در فارس را ممنوع کرده‌ایم و نهال‌های شناسه‌دار تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه نهال بدون شناسه، کالای قاچاق برای ما به شمار می‌رود، بیان داشت: با نهالستان‌هایی که اقدام به توزیع نهال‌های غیر استاندارد می‌کنند، برخورد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نمایشگاه «ما توانسته‌ایم» اشاره و خاطرنشان کرد: نمایشگاه فرصتی را ایجاد کرد تا ما آنچه که از ظرفیت‌های خود بوده را به نوعی به نمایش گذاشته و فرصتی ایجاد شود تا ظرفیت‌های استفاده نشده خود را ببینیم و بازمهندسی دقیقی در مدیریت‌های خود اعمال کنیم.

خرد تصریح کرد: این نمایشگاه تغییر الگوی مدیریتی بود و این را یادآوری کرد که بدانیم که کجای کار هستیم و تقویت باور آنچه که انجام دادیم و آنچه که باید انجام دهیم را مورد توجه قرار دهیم.

این مقام مسئول بیان کرد: روحیه اجرایی که در مدیریت ارشد استان فارس وجود دارد و به حواشی نیز نمی‌پردازد، اوقات اضافی ما را به این کشانده که به متن برویم و برای حل مشکلات چاره‌اندیشی کنیم.

به گزارش فارس، نمایشگاه «ما توانسته‌ایم» که از 30 بهمن ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس گشایش یافته بود عصر امروز پایان یافت.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول