اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بافق خبر داد

صید 45 تن ماهی قزل‌آلا در بافق

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی بافق گفت: در بهمن و اسفند سال‌جاری بیش از 45 تن ماهی قزل‌آلا در مزارع پرورش ماهی شهرستان بافق صید می‌شود.

صید 45 تن ماهی قزل‌آلا در بافق

حمید عسکری باقرآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافق با تاکید بر ضرورت توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالای شهرستان بافق در زمینه پرورش ماهی اظهار داشت: بچه ماهی قزل‌آلا از جمله ماهیان سردآبی است که اواسط مهر تا آبان‌ماه در مزارع پرورش ماهی شهرستان بافق رهاسازی شده و از اواسط بهمن تا اواخر اسفند صید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وزن ماهی‌های قزل‌آلا در هنگام رهاسازی بین 20 تا 30 گرم است که طی یک دوره پرورشی به میانگین 600 گرم می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی بافق با اشاره به طرح پرورش متراکم ماهی قزل‌آلا در استخرهای بتنی هشت وجهی گفت: این طرح با اعتبارات مدیریت شیلات و امور آبزیان استان یزد و بخش ترویج جهاد کشاورزی شهرستان بافق در حال اجرا است.

عسکری با اشاره به مزایای طرح پرورش متراکم قزل‌آلا بیان کرد: خودپالایی، صید آسان و راحت، افزایش پرورش متراکم ماهی از مهم‌ترین مزایای این طرح است که در صورت اجرای صحیح، تولید ماهی قزل‌آلا به بیش از 100 تن در سال می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی بافق توسعه پرورش ماهی قزل‌آلا در شهرستان بافق را ضروری خواند و افزود: فعال‌سازی سایت‌های پرورش ماهی، فعال کردن استخرهای ذخیره آب کشاورزی شهرستان برای استفاده دو منظوره و پرورش ماهی‌های سردابی و گرمابی و ماهی‌دار کردن قنات‌های شهرستان از مهم‌ترین اقداماتی است که در این راستا از طرف جهاد کشاورزی بافق در حال انجام است.

وی این اقدامات را در راستای افزایش بهره‌وری موثر عنوان کرد و گفت: در این راستا واحدهای پرورش ماهی در شهرستان به 16 واحد افزایش پیدا کرده و در سال 91 همه این واحدها فعال می‌شود.

عسکری خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود واحدهای پرورش ماهی قزل‌آلا در بافق که با همکاری بخش خصوصی فعال می‌شود، زمینه اشتغال برای بیش از 50 نفر را به طور مستقیم فراهم کند.

انتهای پیام/ج۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول