اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی:

زنگ خطر برای منابع آبی خراسان‌جنوبی به صدا درآمده است

خبرگزاری فارس:‌ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی گفت:‌ وضعیت نامناسب آب‌های زیرزمینی با توجه به اقلیم خشک استان و بارندگی محدود زنگ خطر را برای منابع آبی استان به صدا درآورده است.

زنگ خطر برای منابع آبی خراسان‌جنوبی به صدا درآمده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا غلامرضایی ظهر امروز در نشست خبری که همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه طرح داناب در مدرسه راهنمایی هاجر بیرجند و با حضور مسئولان استانی برگزار شد، بر نهادینه‌سازی فرهنگ صحیح مصرف آب تاکید کرد.

وی اظهار داشت: وضعیت منابع آب استان به ویژه منابع آب زیرزمینی به دلیل اضافه برداشت‌ها و عدم رعایت الگوی کشت مناسب در وضعیت نامساعدی قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی ادامه داد: وضعیت کنونی منابع آبی استان تأمین آب مناسب و کافی برای بخش‌های مختلف استان را با چالش مواجه کرده است.

غلامرضایی ادامه داد: در این شرایط اقدامات بنیادین و ریشه‌ای در زمینه مدیریت بهینه مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی به عنوان اصلی‌ترین مصرف‌کننده آب ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود:‌ از آن‌جایی که هیچ توسعه و مدیریتی بدون مشارکت عموم مردم و بدون پشتوانه فرهنگی در مخاطبان به سرانجام نمی‌رسد طرح داناب به صورت ملی در مقطع راهنمایی اجرایی می‌شود تا این اهداف محقق شود.

*حضور 34 هزار دانش‌آموز در طرح داناب

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی از حضور 34 هزار دانش‌آموز مقطع راهنمایی استان در طرح نجات آب (داناب) خبر داد.

غلامرضایی اظهار داشت:‌ این طرح پس از اجرای موفق در دو سال گذشته در استان‌های پایلوت که منجر به افزایش جدی در شاخص‌های مدنظر از لحاظ آگاهی و حساسیت قشر مخاطب شده برای نخستین‌بار در سال تحصیلی جاری در استان ما نیز اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح در 340 مدرسه راهنمایی در مناطق شهری و روستایی استان اجرا می‌شود تا این فرهنگ نهادینه شود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول