اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات خوزستان:

همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی برای رای‌دادن الزامی است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: با توجه به رایانه‌ای شدن فرایند ثبت‌نام رأی دهندگان برای اخذ رأی در انتخابات مجلس نهم، همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی الزامی است.

همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی برای رای‌دادن الزامی است

حمید قناعتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: اگر کسی کارت ملی به همراه نداشته باشد بر اساس شماره سریال شناسنامه او که در حاشیه شناسنامه ثبت شده است،‌ به شماره ملی او دست خواهیم یافت.

وی افزود: قطعا به همراه داشتن کارت ملی و شماره ملی،‌ سرعت کار را بالا می‌برد اما در صورت نداشتن کارت ملی می‌توان از طریق شماره سریال شناسنامه به اطلاعات رای دهندگان دسترسی یافت.

رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان از انصراف 18 داوطلب نمایندگی از استان تا به امروز خبر داد و گفت:‌ از زمان آغاز  نام نویسی نامزدهای انتخاباتی 320 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 102 نفر رد صلاحیت شدند و در حال حاضر حدود 200 نفر در سراسر استان برای تصدی 18 کرسی نمایندگی به رقابت خواهند پرداخت.

قناعتی بیان کرد: از جمعیت استان که بالغ بر 4 میلیون و 500 هزار نفر است 3 میلیون و 29 هزار نفر از واجد شرایط قانونی رای دادن در این دوره از انتخابات هستند که از این تعداد، 204 هزار نفر رای اولی در سراسر استان وجود دارند.

وی افزود: در خوزستان 2 هزار و 809 صندوق اخذ رای وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 951 صندوق به صورت ثابت و 858 صندوق سیار هستند همچنین به موجب قانون، در اهواز سه صندوق فرعی کار رای‌گیری از اقلیت‌های مذهبی را انجام می‌دهند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی شاهد مشارکت بالای 75 درصدی واجدین شرایط باشیم.

قناعتی تصریح کرد: با توجه به رایانه‌ای شدن فرایند ثبت نام رأی‌دهندگان برای اخذ رأی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از عموم هموطنان عزیز دعوت می‌شود در روز جمعه،‌ 12 اسفند ماه با همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه خود، با حضوری آگاهانه و پرشور، برگ‌ زرین دیگری بر دفتر افتخارات ملت بزرگ ایران افزوده و مجریان انتخابات را نیز در هر چه بهتر برگزار نمودن آن یاری کنند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول