اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قهرمان کشتی فرنگی ایران:

مدال المپیک غرور ایرانیان را افزون می‌کند

خبرگزاری فارس: قهرمان کشتی فرنگی گفت: کسب مدال المپیک غرور ملی ایرانیان را مضاعف‌تر و اسباب سرور و شادی آنها را فراهم می‌آورد.

مدال المپیک غرور ایرانیان را افزون می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، افشین بیابان‌گرد صبح امروز در نشست با جمعی از ورزشکاران رشته کشتی فرنگی در اردبیل اظهار داشت: بعد از نایب قهرمانی در بازی‌های آسیایی کره جنوبی در هفته گذشته اردوهای مستمری را برای حفظ آمادگی برای حضور در المپیک آغاز کردم و سعی خواهم کرد ناکامی خود را در فینال مسابقات آسیایی و باختن به رقیب تیمی در بازی‌های المپیک جبران کنم.

وی خاطرنشان کرد: بازی‌های آسیایی همیشه در یک سطح برگزار می‌شود و امسال به دلیل اینکه بازی‌ها قبل از المپیک برگزار می‌شد برخی از کشورهای صاحب سبک با نفرات اصلی حاضر نشده بودند چرا که آنها خود را برای المپیک آماده می‌کنند.

بیابان‌گرد بیان داشت: در بازی‌های آسیایی کره جنوبی به دلیل آنکه قبل از فینال بازی‌هایی را مقابل رقبا انجام داده بودم در بازی فینال به دلیل خستگی و چند اشتباه تاکتیکی به حریف باختم اما به مردم استان و کشور قول می‌دهم شکست در فینال را در بازی‌های المپیک لندن جبران کنم.

وی یادآور شد: افتخار می‌کنم که در خدمت محمد بنا سر‌مربی تیم ملی کشتی فرنگی تمرین می‌کنم و افتخاری بسی بزرگتر که این مربی به‌عنوان بهترین مربی سال 2011 آسیا انتخاب شده است.

این کشتی‌گیر اهل اردبیل اضافه کرد: اردبیل هر چند در رشته کشتی سال‌های قبل افتخارات خوبی داشته است اما امروز نیز با بازیابی هویت و جایگاه خود سعی کرده در مسابقات مختلف حضور موفق داشته باشد به طوری که در حال حاضر کشتی فرنگی اردبیل در تمام رده‌های سنی فعال است.

بیابان‌گرد پتانسیل کشتی را در استان اردبیل مناسب ارزیابی کرد و گفت: کشتی ورزش اول مملکت ما است و ما بیش از 2.5 میلیون کشتی‌گیر در کشورمان داریم که تلاش می‌کنند جزو هفت نفر منتخب فرنگی و یا آزاد تیم ملی باشند که البته در این مسیر باید سختی‌ها و مشکلات متعددی را تحمل کنند.

وی با اشاره به اردوهای فشرده تیم ملی کشتی فرنگی تا المپیک تصریح کرد: ما در دو فاصله 15 روزه تمرینات خود را به جد در اردوهای شبانه‌روزی دنبال می‌کنیم و تنها سه الی چهار روز در بین یک ماه تمرینات استراحت داریم به گونه‌ای که از فردا تا ششم فروردین اردوهای ما شبانه‌روزی خواهد بود.

احیای لیگ کشتی فرنگی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نایب قهرمان آسیا در رشته کشتی فرنگی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: هر چند دو سالی است که مسابقات لیگ کشتی فرنگی با صلاحدید مربیان تیم ملی تعطیل شده است اما پیش‌بینی می‌شود سال آینده بعد از المپیک این لیگ دوباره احیا شده و دوباره به راه بیفتد.

بیابان‌گرد راه افتادن لیگ کشتی فرنگی را در کشور به نفع کشتی‌گیران استان‌های مختلف عنوان کرد و افزود: لیگ یک فضای تبلیغاتی خوب برای ورزشکاران جوانی است که باید سعی کنند توانمندی خود را نشان دهند.

وی در پایان سخنان خود با قدردانی از عنایت مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل و رئیس هیئت کشتی استان به فراهم کردن فضای مناسب برای تمرین و آماده نگه داشتن تیم‌ها و توجه به ورزشکاران شهرستانی اظهار داشت: در اکثر شهرهای استان اردبیل استعداد و پتانسیل در کشتی موج می‌زند و انتظار داریم این استان بار دیگر به قطب توانمند کشتی آزاد و فرنگی تبدیل شود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول