اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با عبور از رقبای قزاقستان و آذربایجان

کشتی‌‌گیران ایرانی به فینال 66 کیلو گرم صعود کردند

خبرگزاری فارس: دو کشتی‌گیر از کشورمان با عبور از سد حریفان خود به دیدار نهایی رقابت‌های وزن 66 کیلوگرم کشتی بین‌المللی جام یادگار امام در قم صعود کردند.

کشتی‌‌گیران ایرانی به فینال 66 کیلو گرم صعود کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در نخستین روز از مسابقات هشتمین دوره جام بین‌المللی کشتی فرنگی یادگار امام که از ظهر امروز به میزبانی کشورمان در سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم آغاز شده است، بعد از مشخص شدن فینالیست‌های وزن 55 کیلوگرم، کشتی‌گیران راه یافته به دیدار نهایی وزن 66 کیلوگرم نیز مشخص شدند.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته، در روز نخست کشتی‌گیران سه وزن 55، 66 و 96 کیلوگرم بر روی دو تشک در سالن برگزاری رقابت‌ها برای کسب عناوین برتر با یکدیگر به رقابت پرداختند که در اوزان 55 و 66 کیلوگرم کشتی‌گیران ایرانی به دیدار نهایی رسیدند.

دومین وزنی که فینالیست‌های آن مشخص شدند و معلوم شد که مدال‌های طلا و نقره به کدام کشتی‌گیران می‌رسد، وزن 66 کیلوگرم بود که طی آن همانند وزن 55 کیلوگرم، باز هم کشتی گیرانی از کشورمان موفق شدند با شکست حریفان خود به دیدار نهایی صعود کنند.

در این وزن و در مرحله نیمه نهایی علی محمدی از کشورمان مقابل آزاد علی‌یف از کشور آذربایجان صاحب برتری شد و توانست به عنوان یکی از دو فینالیست راهی مسابقه پایانی شده و منتظر حریف خود در دیگر دیدار فینال این وزن باشد.

در مسابقه دوم مرحله نیمه نهایی کشتی‌گیر مطرح کشورمان برای راهیابی به دیدار نهایی در حضور سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی رقابت نزدیکی با فرنگی‌کار قزاقستانی داشت که در نهایت در جدال امید نوروزی و بی‌بیت نوگومانوف کشتی گیری از قزاقستان، امید نوروزی به برتری رسید و حریف علی محمدی دیگر کشتی‌گیر ایرانی در دیدار نهایی وزن 66 کیلوگرم شد.

بدین ترتیب در دیدار فینال وزن 66 کیلوگرم امید نوروزی به مصاف علی محمدی می‌رود تا برنده مدال طلای این وزن از هشتمین دوره رقابت‌های بین‌المللی جام یادگار امام کشتی فرنگی در کشورمان و شهر مقدس قم مشخص شود.

در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های وزن 66 کیلوگرم هشتمین دوره رقابت‌های بین‌المللی جام یادگار امام در قم، امید نوروزی بر دارخان بایاخمتوف از قزاقستان غلبه کرد و بی بیت نوگومانوف از قزاقستان مقابل گئورگ ساهاکیان از کشور ارمنستان به برتری رسید.

همچنین در دیگر رقابت‌های این مرحله افشین اسلامی برابر آزاد علی‌یف تن به شکست داد تا از صعود به نیمه نهایی باز بماند، ضمن اینکه علی محمدی در جدال سخت و طاقت  فرسا برای رسیدن به مدال مقابل مهدی زیدوند هموطن خود صاحب برتری شد.

بدین ترتیب در مرحله نیمه نهایی این وزن امید نوروزی به مصاف بی بیت نوگومانوف از قزاقستان رفت و پیروز شد و آزاد علی‌یف از آذربایجان با علی محمدی مبارزه کرد که کشتی‌گیر کشورمان برنده بود و راهی مسابقه پایانی شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول