اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای مشترک اصولگرایان در سمنان و مهدیشهر:

لفظ "خاورمیانه" استعماری است / جوانان ایرانی واژه معادل بومی ارائه دهند

خبرگزاری فارس: کاندیدای مشترک اصولگرایان در سمنان و مهدیشهر گفت: لفظ "خاورمیانه" استعماری است و جوانان ایرانی در برهه کنونی باید واژه معادل بومی آن را ارائه دهند و جایگزین سازند.

لفظ "خاورمیانه" استعماری است / جوانان ایرانی واژه معادل بومی ارائه دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدیشهر، جواد خسروی امشب در سخنرانی خود در مسجد صاحب‏الزمان (عج) این شهر که با حضور شمار زیادی از مردم و حامیان خسروی در مهدیشهر برگزار شد، به تشریح مسئله اساسی خاورمیانه در بحث روابط بین‏الملل پرداخت.

وی در سخنرانی برنامه‏محوری، در باب مسائل جهان و امور بین‏الملل به ریشه‏یابی نحوه تقسیم‏بندی منطقه موسوم به "خاورمیانه" پرداخت و در همین ارتباط بیان کرد: لفظ خاورمیانه دارای ماهیتی استعماری بوده و از سوی غربی‏ها بر روی این منطقه گذاشته شده است.

کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سمنان و مهدیشهر اضافه کرد: جهان غرب برای اینکه بتواند قدرت خود را در سراسر عالم هستی بسط دهد و به گسترش محدوده‏های تملکی خود بپردازد، به بررسی و موشکافی شرایط روز دنیا پرداخت.

خسروی گفت: آن زمان فردی این نظریه را مطرح ساخت که برای اینکه بتوانیم به همه ملل و دولت‏ها مسلط باشیم، باید ابتدا خشکی‏ بزرگ موجود بر روی کره زمین را از آن خود کنیم و سپس در دریاها این حکم‏روانی را اشاعه دهیم.

وی در ادامه توضیح بیشتری در این زمینه داد و گفت: غربی‏‏ها برای تسخیر دریاها، هفت ناوگان دریایی را پیش‏بینی و طراحی کردند تا در آب‏های مناطق مختلف جهان مستقر شود.

کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سمنان و مهدیشهر افزود: در ابتدا مقرر شده بود تا یکی از این ناوگان‏های دریایی در چابهار مستقر شود اما به یاری خداوند متعال، تدبر و هدایت بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی و پشتکار مردم نظام اسلامی به پیروزی رسید و ما اجازه استقرار این ناوگان را به اجانب ندادیم.

خسروی بیان کرد: به همین خاطر، غرب مجبور شد تا ناوگان خود را در بحرین و آب‏های این منطقه مستقر سازد و طراحی‏های خود را تغییر دهد.

وی که خود روزهای متمادی از عمرش را در جبهه‏های نبرد علیه باطل در دوران دفاع مقدس گذرانده است، با بیان اینکه هر کدام از این ناوگان‏ها دو ناو هواپیمابر دارد، اضافه کرد: آنها قصد کرده بودند تا با این تجهیزات در هر جای جهان که اراده کردند، حضور یابند و حکومت‏ها و ملت‏ها را نابود کنند.

کاندیدای مشترک اصولگرایان در سمنان و مهدیشهر بیان کرد: دیدگاه آنها در طراحی سامانه نظامی خود این بود که جمعیت دنیا در حال افزایش است اما خشکی‏ها افزایش نمی‏یابد و باید این محدوده‏های ارزشمند را در سیطره خود درآورد.

وی با بیان اینکه این دو راهبرد اساسی حدود 120 سال است که در جهان در حال عملیاتی شدن قرار دارد، نوع تقسیم‏بندی‏ها در خاورمیانه، خاور دور و خاور نزدیک را نیز در راستای اجرای همین استراتژی عنوان کرد.

کاندیدای مشترک اصولگرایان در سمنان و مهدیشهر تلنگری هم به آزادی‏خواهان خاورمیانه‏ای زد که چرا در قبال این اقدام و نام‏گذاری استعماری سکوت کرده‏اند و در این زمینه کاری از پیش نمی‏برند.

خسروی با لحنی رسا افزود: چرا دانشمندان و جوانان ایرانی برای از بین بردن لفظ خاورمیانه و جایگزین ساختن واژه معادل بومی منطقه گام برنمی‏دارند و ما امروز باید بر اساس تفکر غربی‏ها سنجیده و خوانده شویم.

کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سمنان و مهدیشهر تصریح کرد: ما نباید به هیچ وجه نقطه پرگار غربی‏ها باشیم و در برهه کنونی نیاز مبرمی به این داریم تا در این زمینه فعالیت کنیم.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول