اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملایر:

بانوان نقش مهمی در سرنوشت سیاسی کشور دارند

خبرگزاری فارس: فرماندار ملایر بر نقش مهم زنان در سرنوشت سیاسی کشور تأکید کرد.

بانوان نقش مهمی در سرنوشت سیاسی کشور دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور عصر امروز در همایش هم اندیشی جلب مشارکت سیاسی زنان که با حضور زنان شاغل در ادارات ملایر بر گزار شد اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب مردم ایران با برگزاری انتخابات متعدد در سرنوشت و امور کشور سهیم شدند و با انتخابات در تحقق اهداف عالیه انقلاب حرکت کردند.

وی با بیان اینکه در نظام سیاسی دو اصل مشروعیت الهی و مقبولیت عمومی را داریم، گفت: مشروعیت از طریق حاکمیت دین خدا و اصل ولی فقیه و مقبولیت نیز با رأی مردم حاصل می‌شود.

فرماندار ملایر با بیان اینکه مردم با ایدئولوژی و با رهبری امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در تداوم مسیر انقلاب حرکت می‌کنند، تصریح کرد: تا زمانی که مردم اراده نکنند یک نظام سیاسی شکل نمی گیرد به همین دلیل در اصل 60 قانون اساسی اداره امور کشور متکی به رای و نظر مردم منوط شده است.

وی با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی حاکمیت الهی و حاکمیت مردم مکمل هم هستند، ادامه داد: مکانیزم اعمال نظر مردم انتخابات است و برگزاری آن به معنای جلوگیری از گسست‌ها، توسعه نشاط سیاسی و خنثی‌سازی توطئه بیگانگان و گردش نخبگان در جامعه است.

خیریانپور به حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد و گفت: دشمن قبل از این حضور تعبیر دیگری داشت اما بعد از آن لحنش عوض شد و این به خاطر اقتدار نظام و پذیرفتن اصل ولایت توسط ملت ایران است.

وی ضمن تأکید بر حضور حد اکثری مردم ملایر در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: انتخاب اصلح با روشنگری و آگاهی از بین کاندیداهای مدیر و مدبر و توانمند در همه امور مورد تأکید است و این حضور برای همه استفاده از حق سیاسی خودشان است و کسی که مشارکت نمی‌کند حق خود را در سرنوشت آینده کشور از بین می‌برد.

فرماندار ملایر در تأکید به بانوان شاغل در ادارات و نهادهای شهرستان افزود: شما به عنوان ترغیب کننده افراد در خانواده و جامعه هستید و با مجموعه ای در ارتباط هستید که می‌توانید زمینه ساز حضور پررنگ و حداکثری در انتخابات باشید و با توجه به این که نیمی از افراد جامعه را زنان تشکیل می‌دهند اگر نسبت به این امر مهم بی تفاوتی صورت گیرد جامعه دچار مشکل می‌شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول