اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

9 اسفند

فروش اوراق مشارکت سازمان آب و برق خوزستان آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره و معاون برنامه ریزی سازمان آب و برق خوزستان گفت: انتشار و فروش اوراق مشارکت سازمان آب و برق خوزستان از تاریخ نهم اسفندماه به مدت پنج روز کاری انجام می‌گیرد.

فروش اوراق مشارکت سازمان آب و برق خوزستان آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از سازمان آب و برق خوزستان، محسن ذیحجه زاده اظهار داشت: سازمان آب و برق خوزستان برای دومین سال متوالی در راستای تسریع در اجرای طرح‌های بزرگ اقتصادی استان خوزستان در بخش سدها، نیروگاه‌های برق آبی، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و آبرسانی به شهرها و روستاهای استان خوزستان اقدام به انتشار اوراق مشارکت جمعاً به مبلغ 7075 میلیارد ریال به ترتیب 1475 میلیارد ریال با ضمانت بازپرداخت دولت و 5600 میلیارد ریال با ضمانت بانک ملی ایران می‌نماید.

وی ادامه داد: با توجه به نقش مؤثر عرضه اوراق مشارکت در سالم سازی فضای اقتصادی کشور و تعادل بخشی به نوسانات کنونی بازار ضمن اینکه موجب شکوفایی اقتصادی و سرعت بخشیدن به اجرای طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی کشور می‌شود، سرمایه گذاری بسیار مطمئنی برای مردم است.

این مقام مسئول در مورد نرخ سود و نحوه بازپرداخت این اوراق گفت: اوراق مذکور با نرخ سود علی الحساب 20 درصد به صورت روزشمار (معاف از مالیات) و در مقاطع سه ماهه قابل دریافت است. بازخرید قبل از سررسید برای سال اول 18 درصد و برای سال‌های بعد تا قبل از پایان دوره مشارکت 19.5 درصد است.

عضو هیئت مدیره سازمان آب و برق خوزستان، با سازنده ارزیابی کردن نتایج فروش اوراق تصریح کرد: قطعاً وجوه حاصل از فروش این اوراق می‌تواند در اجرای پروژه‌های آب و برق خوزستان به لحاظ کنترل سیلاب و جلوگیری از تبعات خشکسالی و پشتیبانی از کشاورزان خدوم و زحمتکش استان و نیز محرومیت زدایی، اشتغالزایی، خودکفایی، تولید انرژی، مصرف بهینه آب و تسریع در استفاده بهینه از پتانسیل آب و خاک استان موثر باشد.

ذیحجه زاده با اشاره به اهمیت و نقش سازمان آب و برق خوزستان در رویه اقتصادی و عمرانی کشور افزود: سازمان آب و برق خوزستان به عنوان عظیم‌ترین سازمان اقتصادی کشور و بزرگترین شرکت وزارت نیرو در حوزه آب و برق منطقه‌ای، با تولید انرژی برق آبی در حد 95 درصد کشور، مدیریت حدود یک سوم آب کشور را برعهده دارد و با 51 سال تجربه عمران و آبادانی در حال خدمتگزاری به مردم استان و کشور است.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول