اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای زکات کشور:

قانون زکات بعد از گذشت 32 سال از انقلاب تصویب شد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای زکات کشور گفت: بعد از گذشت 32 سال از انقلاب قانون زکات در مجلس تصویب شد و آیین‌نامه آن در حال تدوین است.

قانون زکات بعد از گذشت 32 سال از انقلاب تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسین نبی‌لو صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زکات از ارکان دین و از مصداق‌های حکومت اسلامی است که بر اساس تشکیل جلسه شورای زکات امور اجرایی آن به کمیته امداد امام خمینی واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه ما در بخش زکات عقب هستیم، تصریح کرد: امسال بعد از 32 سال قانون زکات در مجلس به تصویب رسید و آیین‌نامه آن در حال تدوین است.

نبی‌لو با اشاره به اینکه اعتبارات زکات همان‌طور که در قرآن ذکر شده است در هشت مورد می‎تواند هزینه شود، خاطر نشان کرد: یکی از این موارد کارهای فی‌سبیل‌الله است که به پروژه‎های مکان‎های محروم اختصاص می‎دهیم.

دبیر ستاد احیا زکات کشور افزود: بیشتر اعتبارات زکات را در بخش نیازمندان هزینه می‎کنیم و در طرح‎های عام‌المنفعه نیز پروژه‎هایی را مورد توجه قرار می‎دهیم که در ترویج دین موثر باشد مثل غسالخانه، خانه عالم، مسجد، مدرسه و ...

وی با اشاره به بحث فرهنگ‌سازی در زمینه ترویج زکات‌ یادآور شد: در بحث فرهنگ‌سازی مردم از مسئولان جلوتر هستند بحث فرهنگ‌سازی در این زمینه از وظایف کمیته امداد نیست اما با این وجود در کمیته امداد امام خمینی گلستان اقدامات درخوری انجام شده است.

نبی‌لو خاطر نشان کرد: در کمیته امداد امام خمینی استان گلستان اقدامات خوبی در همه ابعاد انجام شده و هم در بخش توانمندی و هم تعامل و ارتباط با گروه هدف به خوبی انجام وظیفه کرده است.

دبیر ستاد احیای زکات کشور اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی مسئول فرهنگ کشور نیست و تولید فقر نیز به امداد بستگی ندارد اما استان گلستان به دلیل توجه به این بخش و ضرورت کار، خانواده‎های نیازمند را شناسایی کرده است و اقدامات خوبی در زمینه فرهنگی نیز انجام داده است.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول