اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

پرداخت زکات سوپاپ اطمینان شورش‌های اجتماعی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبیک پرداخت زکات را سوپاپ اطمینان برای جلوگیری از شورش‌های اجتماعی فقرا علیه اغنیا بر شمرد.

پرداخت زکات سوپاپ اطمینان شورش‌های اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی عصر امروز در همایش زکات شهرستان آبیک در سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری باران، رفع مشکلات جامعه، تأمین امنیت، قانع شدن فقرا و نیازمندان و کاهش آسیب‌های اجتماعی را از آثار مهم پرداخت زکات در جامعه برشمرد و تصریح کرد: طبق روایات وارده، اسلام بر پنج پایه نماز، روزه، زکات، حج و ولایت بنا شده که زکات قرین ولایت است.

وی افزود: پرداخت زکات سبب تزکیه مال و جان انسان، دفع بیماری، افزایش رزق و روزی در زندگی انسان می‌شود.

این مسئول با بیان این مطلب که پیامبر اکرم(ص) شفاعت مسلمین را می‌کند، تصریح کرد: در شرایط امروز جامعه کسانی که زکات پرداخت می‌کنند مشمول دعای پیامبر اسلام (ص) قرار می‌گیرند.

امام جمعه آبیک خاطر نشان کرد: جامعه اسلامی به واسطه پرداخت زکات می‌تواند پایه‌های اجتماعی را تحکیم بخشیده و فقر را در جامعه ریشه کن کند.

موسوی ادامه داد: اگر در جامعه فقیر و تهیدست باشد باید به دنبال کسانی برویم که زکات بر آنان واجب است ولی زکات مال خود را پرداخت نکرده‌اند.

این مسئول افزود: منطق کسانی که می‌گویند زمین، مال و ملک متعلق به آنان است و با استفاده از علم روز و توان خویش محصولات خود را به ثمر رسانده‌اند منطق باطل و قارونی است، چراکه با چنین تفکری، خود و متعلقاتش را به زیر خاک برد.

امام جمعه آبیک با اشاره به جمع‌آوری 5 میلیارد ریال زکات در شهرستان آبیک تصریح کرد: گرچه این مبلغ ،مبلغ قابل قبول و خوبی است ولی برکات منطقه بیشتر از این رقم است.

موسوی زکات را انفاق واجب و پل اسلام دانست و افزود: کسی که زکات را پرداخت کند از پل اسلام عبور کرده لذا پرداخت زکات، حریق خشم الهی را فرو می‌نشاند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آبیک نیز در این همایش گفت: خدا را شاکریم که در نهادی خدمت می‌کنیم که به نام امام راحل و ولایت فقیه مزین شده است.

فرزاد جهانگرد با بیان این مطلب که سه هزار و 500 نفر تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) آبیک قرار دارند افزود: این مددجویان از خدمات مستمر و غیر مستمر نظیر: هزینه‌های درمان، تحصیل، کمک جهیزیه، وام‌های اشتغال، ودیعه مسکن و بیمه‌های تأمین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: 200 نفر از ایتام تحت پوشش 600 حامی قرار دارند و این در حالی است که 200 دانش‌آموز و 50 دانشجو تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

این مسئول میزان زکات جمع‌آوری شده در سال جاری را 5 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این میزان زکات نسبت به مشابه سال گذشته 5/3 درصد رشد داشته است.

مدیر کمیته امداد امام (ره) آبیک،تعداد مبلغین و روحانیون زکات در 20 روستا را 30 نفر و تعداد عاملین را 35 نفر اعلام کرد و افزود: انتظار داریم که در سال آینده تعداد عاملین، روحانیون و پرداخت کنندگان زکات افزایش یابد.

انتهای پیام/ر20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول