اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهبهان خبر داد

جمع‌آوری 385 میلیون تومانی زکات مردم بهبهان

خبرگزاری فارس: فرماندار بهبهان گفت: در سال جاری بالغ بر 3 میلیارد و 854 میلیون ریال زکات در سطح این شهرستان جمع‎آوری شده است.

جمع‌آوری 385 میلیون تومانی زکات مردم بهبهان

فرهاد باذلی‎محبوب امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در بهبهان زکات را یک فریضه دینی دانست و اظهار داشت: وظیفه همه مسئولان تبلیغ و ترغیب مردم به‌ منظور عمل به این فریضه بوده و این دعوت‎ها و تشویق‎ها به آن نیز ضروری است.

وی افزود: باید تلاش کنیم که مردم را با زکات آشنا کرده تا به آن نیز عمل کنند زیرا فریضه زکات نیز همانند نماز واجب است.

باذلی‎محبوب خاطرنشان کرد: خداوند نیز به زکات ‎دهندگان برکت داده و با این عمل مال انسان حلال می‎شود و آثار مثبتی در زندگی انسان خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه دین اسلام دین جامع و انسان‎سازی بوده و برنامه‎های آن طبق فطرت انسان بنیاد شده و برای هر موضوعی برنامه دارد، گفت: بدیهی است اگر براساس برنامه‎های اسلام عمل شود، فقیر در جامعه وجود نخواهد داشت و فقر ریشه‎کن خواهد شد.

باذلی‎محبوب ضمن بیان اینکه فلسفه زکات ریشه‎کن کردن فقر است، تصریح کرد: عاملان جمع‎آوری زکات باید سعی کنند طبق دستورات اسلام و حکم شرع آن را برای رفع نیاز فقرا مصرف کنند.

فرماندار بهبهان با اعلام اینکه در سال جاری افزون بر 3 میلیارد و 854 میلیون ریال زکات در سطح این شهرستان جمع‎آوری شده است، اظهار داشت: این میزان نسبت به سال گذشته بیش از چهار برابر افزایش داشته است.

وی در پایان افزود: دولت نیز مبلغی معادل 25 درصد زکات جمع‎آوری شده را برای ساخت و مرمت مساجد، حسینیه‎ها و طرح‎های عام‎المنفعه اهداء کرده که برای احداث و مرمت 61 مسجد و حسینیه میان روستاها توزیع شده است.

انتهای پیام/صا20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول