اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان غربی:

دیون شهرداری‌ها در بودجه 91 لحاظ شود

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: علاوه بر دیون باید مطالبات شهرداری‌ها نیز در بودجه سال 91 به طور دقیق لحاظ شود.

دیون شهرداری‌ها در بودجه 91 لحاظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه سید جواد محمودی پیش از ظهر امروز در همایش شهرداری‌های آذربایجان غربی که در سالن جلسات فرهنگسرای جوان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: برای اینکه مسئولان امر بودجه سال 91 را به شکل واقع‌بینانه و دقیق تدوین کنند باید دیون و مطالبات شهرداری‌ها به طور کامل مشخص شود تا در تدوین بودجه این قبیل مسائل هم مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در بودجه سنواتی باید بدهی‌ها و مطالبات به طور مشخص ثبت و ضبط شده همچنین راه‌کارهای مناسبی برای وصول و پرداخت آنها تعیین شود تا به دنبال آن سال 91 برای شهرداری‌ها و مراکز زیرمجموعه آنها سال موفق و پرباری شده و در رسیدن به همه برنامه‌ها موفق شوند.

این مسئول حمایت سازمان همیاری شهرداری‌های آذربایجان غربی از شهرداری‌های سطح استان را خواستار شد و گفت: سازمان همیاری شهرداری‌های استان باید با شهرداران به در شهرهای کوچک تعامل کافی و همه‌جانبه داشته باشد و این مسئله باید در بودجه 91 به طور پررنگ لحاظ شود.

وی با بیان اینکه سازمان همیاری شهرداری استان باید به سازمان توانمند و درآمدزایی تبدیل شود، افزود: برای اینکه سازمان مذکور در حمایت و پشتیبانی کردن از شهرداری‌ها موفق شود ابتدا باید سازمانی مقتدر بوده بتواند مسائل و مشکلات موجود در بدنه را به طور کابردی و اساسی رفع کند همچنین باید سیستمی درآمدزا و سودآور باشد تا در مواقعی که شهرداری‌ها به تنگنای مالی دچار می‌شوند به یاری آنها بشتابد.

محمودی افزایش درآمدهای عملیاتی را خواستار شد و بیان کرد: کسب درآمد از طریق امور غیرعملیاتی، فروش اموال و املاک چندان رضایت‌بخش نیست بلکه باید سازمان و شهرداری‌ها به وسیله امور قراردادی، مشارکتی، پیمانکاری و ... درآمدهای عملیاتی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی سال 90 را سالی پرفراز و نشیب و متفاوت از سال‌های دیگر دانست و گفت: در این سال شهرداران با مسائل مختلف مانند اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، تغییر بهای انرژی، تورم و تحریم رو به رو بودند ولی با این وجود مدیریت امور شهری با حداکثر توان در دست گرفته بودند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول