اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری خراسان رضوی تاکید کرد

جشنواره "فانوس" محملی برای بصیرت افزایی کودکان

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری خراسان رضوی گفت: جشنواره "فانوس" محملی است برای بصیرت‏افزایی کودکان و نوجوانان خراسانی است.

جشنواره "فانوس" محملی برای بصیرت افزایی کودکان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از کانون پرورش فکری خراسان رضوی، راضیه باباخانی اظهار کرد: در بحث بصیرت‏افزایی در این دو سال اخیر حرکت‏های زیادی صورت گرفته که مخاطبان ان عموما بزرگترها بوده‏اند اما کمتر حرکتی بوده که نوجوانان و جوانان را مدنظر داشته باشد.

 مدیر کانون پرورش فکری خراسان رضوی ادامه داد: برای شروع کار شاید خیلی زود باشد که بگوییم الان زمان حضور نوجوانان است اما تلاش می‌کنیم که محملی فراهم کنیم که نوجوانان بتوانند وارد چنین مقوله‏ای شوند.

وی تاکید کرد: قطعا چنین امری مستلزم این است که زمینه فراهم باشد و جشنواره فانوس در پی فراهم آوردن  همین زمینه‏هاست.

مدیر کانون پرورش فکری خراسان رضوی شروع جشنواره فانوس را از خراسان رضوی دانست، افزود: با توجه به مباحثی که پیرامون فتنه سال 88 پیش آمد و در ادامه آن رهنمودهای مقام معظم رهبری مطرح شد، این تفکر ایجاد شد که جشنواره‏ای برگزار کنیم و محتوای بصیرت‏افزایی در میان نوجوانان و جوانان را که مد نظر رهبری نیز هست، مورد توجه قرار بدهیم.

 باباخانی ادامه داد: ما نیاز به واسطه و ابزاری داریم که این شناخت را در نوجوانان ایجاد کنیم که این امر در قالب جشنواره‌ای هنری و فرهنگی و به دست خود نوجوانان و جوانان  ایجاد شود.

باباخانی جشنواره "فانوس" را یکی دیگر از حرکت‏های بصیرانه ایرانی‏ها برشمرد که استان خراسان رضوی شروع شده است و گفت: بالندگی این جشنواره در گرو یاری رسانه‏ها و دیگر نهادهای مسئول دانست.

وی افزود: ما معتقدیم اگر بصیرت در همه این زمینه‏هایی که به عنوان موضوع در نظر گرفته‏ایم ایجاد شود، خدمت بسیار بزرگی به نسل نوجوان و جوان امروزمان کرده‏ایم چون دشمن همه توجه‏اش به همین موضوعات است.

باباخانی تصریح کرد: هویت دینی و ملی و پوشش اسلامی و غیره، مسائلی هستند که ما در برنامه‏های چهل‌گانه مراکز کانون انجام می‌دهیم اما جشنواره آن‏ها را ویژه‏تر می‏کند.

مدیر کانون پرورش فکری خراسان رضوی اظهار کرد: اعتقاد داریم هر جشنواره‏ای که در سطح کانون برگزار می‏شود باید بر اساس فعالیت‏هایی باشد که در خود مراکز کانون انجام شده و از درون فعالیت‏های خودمان بیرون آمده باشد، این جشنواره نیز از دل برنامه‏های کانون بیرون آمده است.

وی افزود: این جشنواره با موضوعاتی همچون درس‌های انقلاب، هویت، دوست‏یابی و خانواده، دشمن شناسی و فرهنگ اسلامی و بومی در سه بخش فرهنگی شامل نشریه دیواری، وبلاگ نویسی، تحقیق و پژوهش، بخش ادبی شامل شعر و داستان و بخش هنری شامل نقاشی، نمایش‌نامه نویسی، عکاسی،  انیمیشن در دو رده سنی نوجوان و جوان با همکاری استانداری استان خراسان رضوی، ۱۰اردیبهشت‌ماه 91 همزمان با روز معلم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول