اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در رودخانه کرج؛

سرباز فداکار جان یک نفر را از غرق شدن نجات داد

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی استان البرز گفت: سرباز فداکاری که شاهد غرق شدن فردی در رودخانه کرج بود با به خطر انداختن جان خود وی را از مرگ حتمی نجات داد.

سرباز فداکار جان یک نفر را از غرق شدن نجات داد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از ستاد اطلاع رسانی فرماندهی نیروی انتظامی استان‌های تهران و البرز، مهدی یارندی در تشریح این خبر اظهار داشت: یکی از کارکنان وظیفه کلانتری 28 آردان در حالی در محور کرج – چالوس کیلومتر 13 (آبشار نوجان) در حال گشت زنی بود ناگهان مشاهده کرد که فردی در حال دست و پا زدن و غرق شدن در داخل رودخانه است.
وی ادامه داد: این سرباز فداکار بلافاصله با توجه به آشنا بودن به فنون شنا با شجاعت کامل به داخل رودخانه پرید و فرد مذکور را از مرگ حتمی نجات داد که با رسیدن عوامل اورژانس و انجام معاینات پزشکی مشخص شد که خوشبختانه هیچ مشکلی برای او به وجود نیامده است.
یارندی خاطرنشان کرد: مأموران کلانتری آدران با بررسی موضوع دریافتند که فردی که در حال غرق شدن بوده به همرا خانواده خود در کنار رودخانه کرج مشغول تفریح و استراحت بوده که به علت سهل انگاری و با توجه به اینکه به فنون شنا هیچ گونه آشنایی نداشته داخل آب رفته و به دلیل شدت جریان آب قادر به کنترل خود نشده است.
معاون اجتماعی استان البرز افزود: یکی از همراهان این فرد نجات یافته با مشاهده صحنه غرق شدن وی اقدام به پریدن به داخل رودخانه به قصد نجات او می‌کند که موفق نمی‌شود و درحالی که جریان آب او را تا حدود 100 متر با خود به پایین رودخانه برده بود این سرباز فداکار با مشاهده صحنه و درخواست کمک از سوی او در حرکتی شجاعانه و انسان دوستانه اقدام به نجات وی می‌کند که مورد تشویق و تقدیر مردم و خانواده او قرار می‌گیرد.
یارندی، ضمن هشدار درباره خطرات غرق شدگی در رودخانه‌ها اظهار داشت: علاقه به شنا در استخر، رودخانه و دریا در بین مردم در صورت بی توجهی به موارد ایمنی می‌تواند خطرات فراوانی را به دنبال داشته باشد.
وی عدم آشنایی با فنون شنا، شنا کردن در محدوده‌های غیر مجاز و بدون نجات غریق را از مهم‌ترین دلایل غرق شدگی در رودخانه‌ها دانست.
یارندی افزود: استخرهای سرپوشیده و کنترل شده، بهترین مکان برای شنا می‌باشد که مردم می‌توانند با مراجعه به این مکان‌ها از آنها استفاده بیشتری ببرند.
معاون اجتماعی استان البرز در پایان، فرهنگ سازی جهت استفاده از استخرها را مهم‌ترین راه جلوگیری از غرق شدن عنوان کرد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول