اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکارگروه سیل و طغیان رودخانه‌های کشور خبر داد:

خسارت روزانه 4 میلیارد ریالی سیل در کشور

خبرگزاری فارس: دبیرکارگروه سیل و طغیان رودخانه‌های کشور گفت: خسارت روزانه ناشی از سیل در کشور بالغ بر 4 میلیارد ریال است.

خسارت روزانه 4 میلیارد ریالی سیل در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، جبار وطن فدا در پنجمین نشست هم‌اندیشی مدیریت یکپارچه سیل با محوریت بیمه سیل در گرگان اظهار داشت: در کشور بیش از 3 هزار رودخانه بزرگ وجود دارد که اکثر آنها در معرض سیلابی شدن قرار دارند.
وی افزود: خسارات ناشی از وقوع سیلاب‌ها تنها در استان‌های کوهپایه‌ای نیست بلکه در استان‌هایی نظیر کرمان و سیستان و بلوچستان که از جمله مناطق خشک کشور هستند و میانگین میزان بارندگی در آنها کم است نیز بعضا دچار سیلاب‌های بزرگ می‌شوند.
دبیر کارگروه سیل و طغیان رودخانه‌های کشور ادامه داد: در بخش کنترل و مدیریت سیلاب‌ها کارهای زیادی در کشور انجام شده است ولی کافی نیست.
وطن‌فدا خاطرنشان کرد: مقوله سیل یک موضوع فرابخشی است و می‌طلبد تمامی دستگاه‌ها برای کاهش اثرات تخریبی آن همکاری کنند.
وی تصریح کرد:  برخی از موسسات و سازمان‌ها می‌توانند خود یکی از عوامل باعث بروز سیل و یا تشدیدکننده اثرات تخریبی آن باشند.
وی همچنین ادامه داد: روزانه بیش از 4 میلیارد ریال خسارت ناشی از سیل در کشور است.
وی یادآور شد: در بحث سدسازی نیز دستگاه‌های مجری علاوه بر تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت در بخش کنترل سیل نیز نقشی مهمی دارند.
وی خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد که بیشترین تلفات سیل در استان گلستان مربوط به افراد غیربومی و مسافران است، از این رو اتخاذ رویکردهای آموزشی، فرهنگ‌سازی، امن کردن حاشیه رودخانه‌ها و راه‌اندازی سیستم‌های هوشمند سیل از نیازهای ضروری است.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول