اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک نویسنده و داستان‌نویس:

نویسندگان کودک نباید دغدغه‎های کودکی خود را وارد نوشته‎هایشان کنند

خبرگزاری فارس: یک نویسنده و داستان‌نویس گفت: نویسندگان کودک بیش از آنکه بخواهند با زبان این عصر به بیان دغدغه‎های کودکان زمان جدید بپردازند، بیشتر دغدغه‌های دوران کودکی خود را بیان می‎کنند.

نویسندگان کودک نباید دغدغه‎های کودکی خود را وارد نوشته‎هایشان کنند

بهاره موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: نویسندگان کودک بیش از آنکه بخواهند با زبان این عصر به بیان دغدغه‎های کودکان زمان جدید بپردازند، بیشتر دغدغه‎های دوران کودکی خود را بیان می‎کنند.

وی افزود: تعدادی از نویسندگان ما معتقدند که باید از یادها و خاطرات کودکی خود فاصله بگیرند، اما پرداختن به دوران کودکی نویسنده می‎تواند به روند رو به بهبود نویسندگی برای کودک و نوجوان کمک کند، زیرا بیان خاطرات و ویژگی‎های دوران گذشته برای کودکان امروز می‎تواند جالب و شنیدنی باشد.

نویسنده و داستان‌نویس در ادامه بیان کرد: آنچه که توسط نویسنده و شاعر لمس شده و تجربه شده به خوبی می‎تواند منتقل شود، اما باید این نکته را هم مورد توجه قرار دارد که کودک امروز تا چه اندازه توانایی برقرای ارتباط با آن دوران را دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مسائل آن زمان برای کودک امروز قابل درک نیست، گفت: بهتر است نویسندگان کودک در کنار پرداختن به مسائل کودکی زمان خود بیشتر این دو زمان را با هم تلفیق دهند و سهم بیشتری را به مسائل و دغدغه های کودک امروز اختصاص دهند.

موسوی با بیان اینکه نویسنده باید تلاش کند تا حدی که می‎تواند خود را با کودکی این عصر وفق دهد، ادامه داد: باید نیازهای کودک این زمان را شناخت و براساس همان نیازها بنویسد و دغدغه‎های ذهنی و نیازهای کودک امروز را مطرح کند.

وی تصریح کرد: نویسندگان باید در هر زمینه‎ای مطالعه داشته باشند و کارشناسی شده انجام دهند و مطالعه به طور حتم باید یکی از فعالیت‎های اصلی نویسندگان کودک باشد.

این نویسنده بیان کرد: ادبیات کودک به دلیل اینکه توسط غیر کودک آفریده می‌شود، باید نیازهای کودکان را با ادبیات خاص تلفیق کرد تا از سوی بزرگ‌ترها تشخیص داده شود و بتواند به خانواده‌ها در راستای شناخت کودکشان کمک‌های شایانی داشته باشد و به همین دلیل در چنین جشنواره‌هایی که در سطح بالا برگزار شده‌اند، باید شعر کودک را از شعر غیر کودک نیز بازشناسند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول