اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

آثار نویسندگان ایرانی با اقبال جهانی روبه‌رو شده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: اقبال عمومی نسبت به نویسندگان و ناشران ایرانی در سراسر جهان وجود دارد زیرا مولفان میهن اسلامی با زبان فطرت انسانی و کودکانه می‌نویسند.

آثار نویسندگان ایرانی با اقبال جهانی روبه‌رو شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید صادق رضایی در نخستین جشنواره ملی انتخاب کتاب سال کودک و نوجوان که پیش از ظهر امروز در تالار شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد اظهار کرد: دغدغه اصلی ما خوانده شدن کتاب‌هایی است که برای کودکان و نوجوانان نوشته می‌شود.

وی افزود: ضروری است که همه دست‌اندرکاران حوزه نشر کتاب کودک و نوجوان نسبت به شناخت کودکان امروز توجه بیشتری داشته و به منظور تولید هر نوع محصول ویژه این گروه سنی همت کنند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه کودک ایرانی با فرهنگ مذهبی و ملی این سرزمین رشد یافته است، گفت: اصول اساسی دین اسلام در رشد کودک ایرانی تاثیر بسزایی دارد بنابراین نویسندگان کتاب کودک نیز باید علاوه بر شناخت کودک درون خود، در زمینه شناخت کودک مسلمان ایرانی تلاش کنند.

وی ابراز کرد: پس از انجام این مرحله و مخاطب‌شناسی صحیح، کتاب‌های مورد نیاز تدوین شده و به همراه تصاویر مناسب در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد اما بیش از نیمی از کار یعنی خوانده شدن کتاب باقی می‌ماند که در این زمینه،‌ والدین باید سرمایه‌گذاری بیشتری برای قرارگیری کتاب در سبد فرهنگی خانوار داشته باشند.

رضایی آموزش و پرورش را از جمله دستگاه‌هایی دانست که توان ارائه محصولات فرهنگی مناسب از جمله کتاب‌های مفید را به کودکان دارد و افزود: جمعیت میلیونی که در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد ظرفیت مناسبی به منظور سرمایه‌گذاری فرهنگی در اختیار مسئولان این وزارت‌خانه قرار داده است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به تحریم‌های فرهنگی علیه جمهوری اسلامی گفت: با این حال اقبال عمومی نسبت به نویسندگان و ناشران ایرانی در سراسر جهان وجود دارد زیرا مولفان میهن اسلامی با زبان فطرت انسانی و کودکانه می‌نویسند به طوری که برخی کشورها حاضر هستند هر نوع رمان و داستان ایرانی را در اختیار کودکان و نوجوانان خود قرار دهند.

وی عشق و محبت موجود در داستان‌های ایرانی را از جنس الهی و قرآنی دانست و تصریح کرد: زمانی که کتاب‌های جدید ایرانی به مراکز فرهنگی هنری سراسر کشور ارسال می‌شود، رقابت بر سر خرید و امانت این آثار در میان کودکان بسیار شدید است.

رضایی با اشاره به حاکمیت تفکر شیطانی در بسیاری از آثار ادبی خارجی افزود: چنانچه تحریم‌های فرهنگی علیه ایران برطرف شود آن‌گاه اقبال عمومی جهانی به کتاب‌های نویسندگان ایرانی مشخص خواهد شد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تاکید بر حفظ و ارتقای فضای فرهنگی و ادبی موجود در کشور خاطرنشان کرد: نویسندگان و خوانندگان کتاب‌های کودک و نوجوان دو رکن اساسی نشر در این حوزه هستند بنابراین باید حمایت‌های لازم از این دو گروه صورت گیرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همه دست‌اندرکاران برگزاری نخستین جشنواره ملی انتخاب کتاب سال کودک و نوجوان گفت: قرار دادن بخش ویژه‌ای در اینگونه جشنواره‌ها و اختصاص آن به زندگی شهدا باید توسط کارشناسان خبره مورد بررسی قرار گرفته و گروه‌های متخصص، زندگی شهدای گرانقدر انقلاب و جنگ تحمیلی را به طور کامل مورد موشکافی قرار داده و اولویت‌های موضوعی را استخراج کنند.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول