اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد نماز جمعه گچساران خواستار شد

همکاری ادارات برای تأمین امکانات ستاد نماز جمعه گچساران

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد نماز جمعه گچساران گفت: این ستاد برای تأمین امکانات و لوازم مورد نیاز خود با مشکلات زیادی مواجه است که همکاری سایر ادارات و نهادهای گچساران در این زمینه ضرورت دارد.

همکاری ادارات برای تأمین امکانات ستاد نماز جمعه گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران مختار شفیعی صبح امروز در جلسه ستاد نماز جمعه گچساران اظهار کرد: اساس و ریشه قبولی طاعات و عبادات بشر نماز بوده و توجه به این امر بسیار مهم است.

* ستاد نماز جمعه گچساران 300 عضو کارت‌دار و افتخاری دارد

مسئول ستاد نماز جمعه گچساران بیان داشت: افزون بر 700 نفر در سراسر کشور مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه در شهرهای مختلف هستند که نشان از اهمیت این امر مهم دارد.

شفیعی گفت: در ستادهای نماز جمعه کشور 32 هزار نیرو فعالیت دارند که 20 هزار نفر در بخش خواهران و 12 هزار نفر در بخش برادران فعال هستند.

وی گچساران را جزو معدود شهرهایی دانست که نیروی بیشتری در بخش خواهران دارد و عمده فعالیت ستاد نماز جمعه گچساران را در بخش خواهران عنوان کرد.

شفیعی نبود امکانات و مکان مناسب را مهم‌ترین مشکل ستاد نماز جمعه گچساران به ویژه در بخش خواهران این ستاد دانست و یادآور شد: با توجه به قابلیت‌ها و برنامه‌های خوب این ستاد چاره‌اندیشی جدی در این زمینه ضرورت دارد.

وی ابراز داشت: برای برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های ستاد نماز جمعه در نظر گرفتن آئین‌نامه اجرایی ستاد نماز جمعه ضرورت دارد.

این مقام مسئول در گچساران با تأکید بر اینکه تمامی برنامه‌های ستاد باید بر اساس ضوابط و در چارچوب آئین‌نامه ستاد نماز جمعه تنظیم و اجرا شود از معاونت‌های ستاد نماز جمعه گچساران خواست تا در این زمینه دقت لازم را داشته باشند.

شفیعی بیان داشت: واحدهای زیرمجموعه معاونت‌های ستاد نماز جمعه گچساران باید فعال باشند و با هماهنگی معاونت‌ها جلساتی در حوزه‌های مرتبط برگزار کرده و گزارش جلسات را هر یک ماه یک‌بار به دبیرخانه ستاد ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه در ستاد نماز جمعه گچساران 120 نیروی کارت‌دار فعال هستند، افزود: افزون بر 180 نفر نیروی افتخاری نیز با این ستاد در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف همکاری دارند.

* تلاش برای حضور حداکثری مردم و به ویژه جوانان در نماز جمعه ضرورت دارد

مسئول ستاد نماز جمعه گچساران یادآور شد: سیاست کلی و اهداف ستاد نماز جمعه برگزاری هفته به هفته نماز جمعه نیست و اهداف کاربردی این ستاد باید در حد مطلوبی اجرایی شود.

شفیعی از معاونین ستاد نماز جمعه گچساران خواست تا حضوری فعال در برنامه‌ها و جلسات ستاد داشته باشند.

وی تصریح کرد: برنامه‌های ستاد نماز جمعه با همکاری سایر ادارات و نهادهای گچساران به ویژه ادارات فرهنگی به نحو مطلوب‌تری اجرایی می‌شود.

شفیعی از معاونت‌های ستاد نماز جمعه گچساران خواست تا با واحدها و بخش‌های زیر مجموعه خود جلسات منظمی داشته باشند و نتیجه تشکیل جلسات خود را برای ثبت در دفتر و ارائه به فرمانداری گچساران به دبیرخانه دفتر ستاد نماز جمعه گچساران ارسال کنند.

این مقام مسئول در گچساران استفاده از تجارب دیگران را در پیشبرد هر چه بهتر امور محوله بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: تلاش برای گسترش پایگاه ولایت، تعمیق باورهای دینی نسل جوان و فراهم‌سازی زمینه‌های لازم برای حضور حداکثری مردم در نماز جمعه از برنامه‌های مهم و کاربردی ستاد نماز جمعه است.

شفیعی ظرفیت‌شناسی و ظرفیت‌سازی را از دیگر برنامه‌های مهم ستاد نماز جمعه عنوان کرد و ابراز داشت: ایجاد خودباوری در افراد و به ویژه در جوانان و پیگیری مباحث مطرح‌شده از سوی امام جمعه در تریبون نماز جمعه از دیگر وظایف ستاد نماز جمعه است.

وی با اشاره به عدم اختصاص بودجه برای ساخت و تکمیل مصلای گچساران از مسئولان خواست در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

شفیعی خاطرنشان کرد: دفتر ستاد نماز جمعه گچساران برای برگزاری جلسات خواهران و برادران این ستاد مناسب نبوده و در صورت تکمیل و بهره‌برداری از مصلا این مشکل نیز حل می‌شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول