اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر علوم:

کلاس‌های دانشگاه نباید با ساعت نماز تداخل داشته باشند

خبرگزاری فارس:‌ معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بخشنامه اقامه نماز اول وقت از سال 86 به تمامی دانشگاه‌های کشور ابلاغ شده است و کلاس‌های آموزشی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که با ساعت نماز تداخل نداشته باشد.

کلاس‌های دانشگاه نباید با ساعت نماز تداخل داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا خواجه‌سروی ظهر امروز در مراسم افتتاح مسجد ولی‌عصر (عج) پردیس امیرآباد دانشگاه بیرجند با بیان اینکه همه دانشگاه‌ها باید برای ساخت مسجد اقدام کنند، اظهار داشت: هیچ پردیس دانشگاهی بدون مسجد نباید وجود داشته باشد.

وی گفت: احداث مسجد از مهم‌ترین گزینه‌هایی است که باید در ساخت پردیس‌های دانشگاهی در سطح کشور به آن توجه شود.

*اکثر دانشگاه‌های کشور دارای مسجد هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با مقایسه وضعیت فرهنگی کنونی دانشگاه‌ها با گذشته تصریح کرد:‌ در گذشته برخی از دانشگاه‌ها بدون مسجد بودند که با فعالیت‌های وزارت علوم هم اکنون به جز برخی از دانشگاه‌های جدیدالتاسیس تمامی دانشگاه‌ها دارای مسجد هستند.

خواجه‌سروری ادامه داد:‌ بخشنامه اقامه نماز اول وقت از سال 86 به تمامی دانشگاه‌های کشور ابلاغ شده است و کلاس‌های آموزشی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که با ساعت نماز تداخل نداشته باشد.

وی تصریح کرد:‌ در گذشته اهمیت چندانی به وجود مساجد در دانشگاه‌ها داده نمی‌شد اما طرح مسجدسازی در دولت نهم و دهم پیگیری و اجرا شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: امروز با تلاش‌هایی که صورت گرفته از نظر وجود مسجد در دانشگاه مشکلی وجود ندارد.

خواجه‌سروری به سخن امام راحل اشاره کرد و گفت: اگر قرار است دانشگاه‌ها مبدا تحول در جامعه باشند باید از نظر فرهنگی به غنای لازم برسند.

وی در ارتباط با وضعیت دانشگاه بیرجند یادآور شد: طی نخستین سفر استانی هیئت دولت به خراسان جنوبی دانشگاه بیرجند از لحاظ خوابگاه، مسجد و محوطه وضعیت مناسبی نداشت و امروز پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌های مختلف داشته است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول