اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سابق اردبیل:

اجازه ندهیم منزلت حرفه‌ای معلم لگدمال شود

خبرگزاری فارس: استاندار سابق اردبیل گفت: اجازه ندهیم منزلت حرفه‌ای معلم زیر اقدامات سیاسی و موضع‌گیری‌‌های جناحی لگدمال شود.

اجازه ندهیم منزلت حرفه‌ای معلم لگدمال شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور صبح امروز در نشست با دانشجویان و جوانان اردبیل با بیان اینکه جنبش دانش‌آموزی جنبش راستگو، عدالتخواه و تحول‌گرا است، اظهار داشت: اگر امروز جنبش دانشجویی نتوانسته است توده ملت را با خود همراه کند به دلیل آن است که جنبش دانشجویی تنها یک جرقه است که در جنبش اصلاح‌طلبی معلمان این ضعف تبدیل به نقطه قوت شده است.

کاندیدای منتخب جبهه ایستادگی، علت این امر را نبود ادبیات مشترک در مواجهه با توده مردم عنوان کرد و گفت: در محیط مدرسه چون بین معلم و دانش‌آموز رابطه همدلی و محبت حاکم است تاثیرگذاری و تاثیر‌پذیری از جریان‌های مختلف کارآمدتر است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه وظیفه حاکمیت و نهادهای اجتماعی باید به سمتی باشد که منزلت معلم به‌عنوان سیال‌ترین جریان فرهنگی ارتقا پیدا کند، ابراز داشت: ما وظیفه داریم در قالب قانون در مجلس این منزلت را مهندسی و معماری کنیم.

نامزد نهمین دوره مجلس بیان کرد: باید شأن معلم را به حدی بالا ببریم که حتی در ارتباط اجتماعی و استخدام فردی امضا و تایید معلم کافی باشد و این حاصل نمی‌شود جز با تقویت و اصلاح برخی از قوانین تا شأن و شوکت معلم اعتلا پیدا کند.

استاندار سابق اردبیل با بیان اینکه در کنار منزلت اجتماعی معلم منزلت حرفه‌ای او نیز باید مهم و ارزشمند تلقی شود، افزود: اجازه ندهیم منزلت حرفه‌ای معلم زیر اقدامات سیاسی و موضع‌گیری‌‌های جناحی لگدمال شود، آن گونه که در اردبیل اتفاق افتاده و کانون قدرت نامشروعی مدیر آموزش و پرورش انتخاب می‌کند یا آن را یک شبه برکنار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این استاد دانشگاه تصریح کرد: معتقدم با خرد جمعی و پشتوانه تفکر و ایده‌پردازی معلمان می‌توان با تصویب قوانین تسهیل‌کننده امور اعتلای معلمان را زمینه‌ساز شد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول