اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه آزاد اسلامی ایلام:

جنبش دانشجویی نماد استکبارستیزی است

خبرگزاری فارس: معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: جنبش دانشجویی نماد استکبارستیزی و عدالت‌طلبی در ایران اسلامی است.

جنبش دانشجویی نماد استکبارستیزی است
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد، نصرت‌الله حیدری ظهر امروز در جمع شماری از دانشجویان استان ایلام اظهار داشت: 16 آذر به‌عنوان یوم‌الله ظهور جنبش‌های دانشجویی بوده که از ویژگی‌های نظام آموزش عالی جدید است.
وی ادامه داد: دانشجو به دلیل شرایط سنی و جوان بودن تمایل بسیار به کار سیاسی و پویایی دارد البته او در این دوره دارای روحیه آرمانخواهی و حق‌مداری است لذا همواره میل به کمال طلبی وتغییر دارد.
معاون دانشجویی دانشگاه آزاد واحد ایلام اضافه کرد: مجموعه این شرایط جنبش دانشجویی را از دیگر گروه‌ها و اقشار متمایز می‌سازد.
حیدری با اشاره به تاسیس دانشگاه در ایران در سال 1313 تصریح کرد: آغاز این جنبش مصادف با تاسیس دانشگاه در ایران است که برای جنبش دانشجویی در ایران پنج دوره را می‌توان بیان کرد.
وی سال 1332 تا 1341 را از مهم‌ترین دوران دانشجویی در قبل از انقلاب دانست و ادامه داد: با سرکوب نهضت ضد استعماری ایران در کودتای 28 مرداد 1332 مقاومت‌های شکل گرفت موثرترین این مقاومت‌ها توسط دانشجویان صورت گرفت.
این مسئول اضافه کرد: این مقاومت از مهر 1332 پس از گشایش دانشگاه‌ها شروع و در 21 آبان تداوم یافت، با ورود نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران دانشجویان در روزهای 14 و 15 آذرماه شروع به اعتراض و راهپیمایی کردند.
حیدری تصریح کرد: اوج این تظاهرات روز 16 آذر بود که منجر به شهادت سه تن از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران یعنی شهیدان شریعت رضوی، قندچی و بزرگ‌نیا است.
معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: این اقدام ددمنشانه رژیم مبارزات ملت ایران را وارد مرحله جدیدی از مبارزه کرد.
وی ادامه داد: به عبارت دیگر جنبش دانشجویی در ایران با مبارزه با آمریکا و استکبار و برای استقلال ایران از بیگانه متولد شد و هر چه از این مقطع تاریخی می‌گذریم فعالیت جنبش در همراهی با امام و ضدیت با آمریکا توسعه پیدا می‌کند تا اینکه انقلاب به پیروزی می‌رسد.
این مسئول اضافه کرد: باید گفته شود در این فراز تاریخی جنبش دانشجویی در ایران همگام با امام خمینی و روحانیت در خط امام چون مقام معظم رهبری، شهید مطهری، شهیدبهشتی و ... است
حیدری تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب دانشجویان در عرصه‌های مختلفی از جمله شکل دادن نهادهای انقلابی چون کمیته‌های انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران، جهاد سازندگی و... در خدمت انقلاب بودند.
معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: دانشجویان همواره از اقدامات آمریکا نگران بودند لذا برای پایان دادن به نفوذ آمریکا سفارت آن را به اشغال درآوردند که با حمایت امام روبه‌رو شد و آن را انقلاب دوم نام نهادند.
وی مهم‌ترین ویژگی جنبش دانشجویی در ایران را حق خواهی، ظلم ستیزی، استکبار ستیزی، عدالت طلبی و همراهی با امام خمینی و دفاع از استقلال و حاکمیت ملی ایران دانست و گفت: با گذشت 32 سال از انقلاب اسلامی در ایران و تلاش‌ها و توطئه‌های دشمن برای جدایی جنبش دانشجویی از انقلاب این جنبش همچنان به آرمان‌های خود در انقلاب 57 وفادار بوده و ذره‌ای از آن عدول نکرده است.
این مسئول اضافه کرد: امروز جنبش دانشجویی در ایران تحت لوای ولایت، علم آمریکا ستیزی را برافراشته و با تمام توان در عرصه‌های مختلف در خدمت انقلاب است.
حیدری تصریح کرد: جنبش دانشجویی در ایران هم قسم با شهیدان در هشت سال دفاع مقدس در دوران پیشرفت و عدالت به دنبال اعتلای انقلاب اسلامی در عرصه‌های علمی و فناوری است و امروز نیز در میدان جنگ نرم طراحی شده توسط دشمن مشغول نبرد بی امان با دشمنان دین و انقلاب اسلامی است و توانسته است در این نبرد نیز رضایت رهبر و مقتدایش را بدست آورد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول