اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لاریجانی:

برخی تنها به دنبال دعواهای سیاسی هستند / چشم دنیا به انتخابات ایران است

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی تنها به دنبال دعواهای سیاسی هستند گفت: انتخابات نهمین دوره مجلس با توجه به شرایط کنونی کشور دارای اهمیت دوچندان است زیرا چشم جهانیان به رفتار مردم ایران دوخته شده است.

برخی تنها به دنبال دعواهای سیاسی هستند / چشم دنیا به انتخابات ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی جمعه شب در دیدار جامعه حمل و نقل استان قم در مسجد امام سجاد (ع) قم اظهار کرد: مشکلات مربوط به قم جزئی از واقعیات موجود بوده و این شهر به دلیل مرکزیت انقلاب و تفکر دینی اصیل، مورد مخالفت رژیم پهلوی قرار گرفته و عقب‌ماندگی زیادی را متحمل شد.

وی با اشاره به عنایات مقام معظم رهبری به قم به ویژه در خصوص استان شدن این شهر افزود: میزان عقب‌ماندگی‌ها در حدی بود که با تمام کارهای انجام شده، محرومیت‌های این شهر هنوز باقی مانده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قم دارای مشکلاتی عمومی بود که تمام مردم را دچار زحمت می‌کرد که نمونه بارز آن مشکل آب بود اما با اختصاص 230 میلیون یورو به این امر و تاکیدات مقام معظم رهبری، این مشکل ریشه‌کن شده و با انجام باقی مانده کارها، آب قم به زودی کیفیت لازم را خواهد یافت.

وی به مشکل ترافیک قم اشاره کرد و ادامه داد: در گذشته اعتبار چندانی به منظور حل این معضل وجود نداشت اما طرح‌هایی در این زمینه تصویب شده و موجب بروز مشکلاتی برای مردم ساکن در محدوده مرکزی شهر شده بود اما در دوره جدید با اختصاص بودجه کافی، گام بلندی در این راستا برداشته شده است.

لاریجانی با بیان اینکه قم استانی مهاجرپذیر است اظهار کرد: رشد جمعیت قم در آینده موجب بروز مشکلات بسیاری خواهد شد بنابراین تصویب و اجرای طرح‌هایی چون مترو، مونوریل و فرودگاه برای قم ضروری به نظر می‌رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین معضل شهر قم را بیکاری دانست و افزود: مردم باید از آینده شغلی فرزندان خود مطمئن باشند بنابراین مجلس شورای اسلامی و نمایندگان این شهر بر روی دو مسئله تمرکز کردند که نخستین مورد آن مسئله زائرپذیری است و در این راستا طرح گسترش حرم مطهر و افزایش امکانات رفاهی مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به طرح حرم تا جمکران و مزایای بالای این طرح برای قم گفت: ورود سالانه بیش از 15 میلیون زائر به قم ظرفیت بالایی را به وجود آورده که اجرای چنین طرح‌هایی تاثیر بسزایی در بهبود شرایط دارد.

لاریجانی با بیان اینکه رشد صنعت به عنوان یکی از ارکان اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد خاطر نشان کرد: بسیاری از پدیده‌های آزاردهنده اجتماعی حاصل بیکاری جوانان بوده و حل این معضل موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی مجادلات سیاسی را موجب بروز مشکلات بیشتر در کشور دانست و افزود: کسانی که خواهان پیشرفت هستند باید تنها به فکر عمران و آبادانی مملکت باشند زیرا سراسر کشور نیازمند جهاد اقتصادی بوده و تاکید مقام معظم رهبری نیز در این زمینه باید سبب جهادی همه‌جانبه شود هر چند برخی گوش‌ها سنگین بوده و این افراد تنها به دنبال کشمکش‌هایی رفتند که هیچ خاصیتی ندارد ضمن اینکه این مسئله از اوایل انقلاب وجود داشته و عده‌ای که هیچ توانی در زمینه کارهای اجرایی ندارند، خود را به این مسائل مشغول می‌کنند.

وی ادامه داد: گرانی موجود در جامعه امری نبود که رویداد آن لازم باشد زیرا بسیاری از کشورها با این مسئله روبه‌رو نیستند.

لاریجانی با بیان اینکه قوه مجریه تلاش زیادی به منظور رفع مشکلات از جمله تامین مسکن انجام می‌دهد گفت: طرح مسکن مهر و توجه به مناطق محروم امری پسندیده است اما گرانی‌های امروز مشکلی برای کشور محسوب می‌شود و دلیل این امر نیز ضعف در نحوه اجرای قوانین است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به هدفمندسازی یارانه‌ها افزود: نمایندگان مجلس تاکید فراوانی بر اجرای این طرح با شیب ملایم داشته و خواستار اجرای پنج ساله آن بودند به طوری که تنها 50 درصد آن صرف پرداخت یارانه به مردم شود زیرا واضح بود که تزریق نقدینگی به کشور موجب تورم خواهد شد.

وی به برخی اشکالات موجود در این طرح اشاره کرد و گفت: تعیین اشتباه نرخ سود بانکی موجب گرانی و تورم شده و مشکلاتی چون قیمت کنونی طلا و ارز را به وجود آورد.

لاریجانی با بیان اینکه مسئولین مدیون مردم ایران هستند ابراز کرد: ملت ایران همواره در صحنه حاضر بوده‌اند بنابراین مدیران کشور باید تمام تلاش خود را برای حل مشکلات آنها به کار گیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات مهم اقشار مختلف را بیمه نبودن آنها دانست و افزود: این مسئله در مجلس قابل حل بوده و سازمان تامین اجتماعی نیز در این زمینه همکاری‌های لازم را خواهد داشت.

وی خواستار حل مشکلات اقتصادی قم توسط تمام مسئولین شد و گفت: مدیران باید از مسائل حاشیه‌ای فرار کنند اما مشاهده می‌شود که دعواهای سیاسی در روزنامه‌ها و مطبوعات زیاد است.

لاریجانی با بیان اینکه عده‌ای به دنبال دعوا در جامعه هستند تصریح کرد: رهبری همواره بر مسئله وحدت تاکید کرده‌اند زیرا آرامش برای کشور ضروری بوده و قم نیز از این مسئله مستثنی نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی به اهمیت مسئله انتخابات اشاره کرد و افزود: انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با توجه به شرایط کنونی کشور دارای اهمیت دوچندان است زیرا چشم جهانیان به رفتار مردم ایران دوخته شده است.

وی ادامه داد: برخی کشورهای همسایه که بویی از دموکراسی نبرده و نمایندگان مجالس فرمایشی آنها توسط پادشاهان انتخاب می‌شود تنها به دنبال بهانه بوده و می‌خواهند مشکلات داخل ایران را بزرگنمایی کنند.

لاریجانی با بیان اینکه ملاک اصلی همه افراد باید رهبری باشد گفت: سخنانی که راجع به تحریم از سوی دشمنان زده می‌شود در صورت حضور گسترده مردم در انتخابات باطل خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌هایی که در اتومبیل‌های حمل و نقل عمومی میان مردم رد و بدل می‌شود ابراز کرد: رانندگان این وسائل می‌توانند با بیان نظرات صحیح و تحلیل‌های مثبت، مردم را به حضور بیشتر در این صحنه دعوت کنند.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول