اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

کاندیداها به نفع افراد اصلح کنار بکشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه همدان گفت: در آستانه انتخابات بسیاری از کاندیداها باید نصیحت دیگران را قبول کنند و به نفع کسانی که اصلح‌ هستند کنار بکشند.

کاندیداها به نفع افراد اصلح کنار بکشند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان ضمن تأکید بر لزوم برگزاری انتخابات سالم در جامعه اظهار داشت: ما در تمام زندگی‌مان از جمله درس، تربیت، مسائل اقتصادی و... نیاز به نصیحت داریم که یکی از این موضوعات مهم نیز که نیاز به ارشاد دارد انتخابات است.

وی افزود: اگر اهمیت مجلس شورای اسلامی را به خوبی برای مردم تبیین کنیم که آحاد مردم بدانند مجلس و انتخابات یعنی چه و در این عرصه بهترین‌ها، صالح‌ترین، توانمندترین‌ها و لایق‌ترین‌ها وارد مجلس شوند انتخابات ما بسیار پرشورتر برگزار می‌شود.

امام جمعه همدان اذعان کرد: ما در تمام عرصه‌ها اعم از روحانی و غیر روحانی وظیفه داریم تا مردم را ارشاد کنیم تا نتایج خوبی را در جامعه شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: در ادارات، خانواده و عرصه سیاسی و اجتماعی و... باید خیرخواه یکدیگر باشیم تا این که افق فکر مردم بهتر شود و در انتخابات نیز این خیر خواهی صدق می‌کند.

محمدی خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات بسیاری از کاندیداها باید نصیحت دیگران را قبول کنند چه از نظر هزینه‌ای، رقابتی و یا مال و ثروت و موفقیت، باید به نفع کسانی که موفق‌تر هستند کنار بکشند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: در روایات متعدد نیز داریم که هرکس از دیگران لایق‌تر و شایسته‌تر باشد باید برای خدمت به مردم انتخاب شود و دیگران شرعاً و عقلاً باید به نفع کسی که اصلح است کنار بکشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی این کار را کرد و خود را کنار کشید وظیفه‌اش را انجام داده اگر نه کارش را انجام نداده و در برابر خدا مسئول است.

محمدی در ادامه گفت: ما باید با خدا باشیم تا بتوانیم با نفس اماره خود کنار بیاییم و آن را زیر پا بگذاریم و من به کاندیداهای استان عرض کردم که بیایید به دولت و ملت کمک کنیم تا انتخابات به دوره دوم نکشد، بیایید با خودمان تمرین کنیم که اگر در این عرصه فردی موفق‌تر بود کنار بکشیم تا وضعیت مردم بهتر شود.

امام جمعه همدان به خدمتگزاری برای مردم اشاره کرد و اظهار داشت: ما فقط برای خدمت به این مردم آمده‌ایم و برای هوا و هوس نیامدیم بلکه برای دین خداست که در اینجا خدمت می‌کنیم.

وی بیان داشت: اگر برای هوا و هوس آمدید در دنیا و آخرت خسارت دیده‌اید و اگر برای خدا آمده اید چرا این قدر پول خرج می‌کنید و دیگران را تخریب می‌کنید، دنیا باید از ما درس بگیرد چرا که می‌خواهیم میلیاردها مسلمان را بر سر این سفره دعوت کنیم.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش به مناسبت‌های هفته آینده اشاره کرد و گفت: در هفته‌ای که پیش رو داریم بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی است که در باب آن منبر‌ها باید برگزار شود و سخن‌ها گفته شود چراکه از علوم مهم بشری هندسه است که در همه جا کاربرد دارد.

خطیب جمعه همدان ادامه داد: همه علوم مهم است اما می‌دانیم که علوم هسته‌ای یکی از حساس‌ترین علوم است که با هندسه سر و کار دارد.

وی ادامه اذعان کرد: یکی از مسائلی که قابل توجه است این است که در تونس اجلاسی را علیه کشور سوریه برگزار کردند تا جنبش مقاومت را از آنجا ریشه کن کنند.دشمن با حکام خائن عرب بعد از بیداری اسلامی به گدایی و دریوزگی افتادند تا حکومت سوریه را که عرصه مقاومت است بشکنند و برای خودشان پناه‌گاهی درست کنند.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: متاسفانه میلیاردها دلار از پول همین مردم عرب را برای این چنین برنامه‌هایی خرج می‌کنند و آدم‌های خطرناکی را جمع می‌کنند تا بتوانند کاری بکنند و بلایی را که بر سر لیبی آوردند بر سر سوریه نیز بیاورند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دیروز در یمن یک انتخابات مسخره و ساختگی برگزار کردند و سوریه را نیز می خواهند چنین کنند اما در سوریه عرصه مقاومت محکم و استوار است.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول